رویداد استارتاپی گیلان ویکند برگزار شد
کارخانه نوآوری گیلان از روز چهارشنبه 26 مرداد تا 28 مرداد1401، در قالب رویداد گیلان ویکند، میزبان چهره های موفق کسب و کار آنلاین و علاقه مندان این حوزه بود.
کارخانه نوآوری گیلان در روزهای 26 تا 28 مرداد سال 1401، در قالب رویداد گیلان ویکند، میزبان چهره های موفق کسب و کار آنلاین و علاقه مندان این حوزه بود. مقدمه رویداد با خوش آمدگویی و سخنرانی آرش سروری، دبیر راهبردی و نیما حسن زاده، دبیر اجرایی رویداد آغاز شد و روند اجرایی رویداد برای افراد شرکت کننده تشریح شد. همچنین نمایندگان کارخانه نوآوری گیلان و آژانس دیجیتال مارکتینگ B2CFA، به عنوان برگزارکنندگان رویداد، به سخنرانی پرداختند.
پس از سخنرانیهای اولیه، نوبت به ارائه تسهیلگر و دبیر راهبردی رویداد، جناب آرش سروری سروری رسید. او در این بخش به بیان نکاتی در رابطه با شکل گیری ایده استارتاپی، شیوه صحیح ارائه ایدهها و تشکیل تیم مناسب برای تشکیل استارتاپ و اجرای ایدهها پرداخت.
در ادامه، منتورهای حاضر در رویداد به معرفی خود و بیان نکاتی آموزنده پرداختند و پس از آن شرکت کنندگان، ایده های استارتاپی خود را در قالب ارائه ای 1 دقیقه ای، معرفی کردند. سپس از 51 ایده ای که ارائه شد، 10 ایده با رای داوران و شرکت کنندگان انتخاب شد.
علی امیری (همبنیانگذار زرین پال)، حامد بیدی (مدیر استارتاپ کارزار)، افشین قلینژاد (موسس ادنگاه)، محمدرضا رحمانی (مدیر اجرایی نینی سایت)، بهار سیار (مدیر روابط عمومی هلدینگ نیک اندیش)، سحر سلیمی (مدیر روابط عمومی نماشا)، مانوئل اوهانجانیانس (بنیانگذار ایسمینار)، محمدرضا سبحان (همبنیانگذار و مدیرعامل تیوان) و محسن سالک (مدیر ویکیپدیای فارسی) از جمله منتورهای حاضر در گیلان ویکند به حساب میآمدند.
10 ایده منتخب روز اول گیلان ویکند:
- آراپیرا
- فکروساز
- دات لاین
- تیوَر
- تیمیتو
- باجه
- میگو
- سهمینو
- تجربهتو
- هان سیک
در پایان نخستین روز رویداد گیلان ویکند، افراد شرکت کننده با محوریت ایده های منتخب، با یکدیگر گفتگو کرده و به تیم سازی پرداختند.این تیمها که امکان حضور 24 ساعته در مکان رویداد برایشان در نظر گرفته شده بود، قرار بود که در روز دوم با راهنمایی منتورها و تسهیلگران به ایدههای خود شکل داده و در صورت امکان به آنها جامه عمل بپوشانند.
دومین روز رویداد، به آموزش تیم ها و پرورش ایده ها به کمک منتورها سپری شد.
در ابتدا کارگاه بوم ناب با ارائه محمدرضا رحمانی، مدیرعامل نینی سایت و مجید حصارکی، مدیر توسعه کسب و کار آیکن برگزار شد و تیم ها با بخش های مختلف بوم و نحوه استفاده از آن آشنا شدند.
کارگاه دوم به موضوع اعتبارسنجی و MVP اختصاص داشت که ارائه آن توسط بنیان گذار ایسمینار، مانوئل اوهانجانیانس، انجام شد.
کارگاه آخر هم با موضوع ارائه موثر برگزار شد و نحوه ارائه ایده ها و نکاتی در خصوص چگونگی طراحی فایل ارائه، توسط آرش سروری برای تیم ها شرح داده شد.
ناگفته نماند که در طول روز و در فواصل زمانی میان کارگاه ها، تیم ها آموخته های خود را با راهنمایی و مشورت منتورها به کار گرفته و روی ایده های خود پیاده سازی میکردند.
آرش سروری، دبیر راهبردی این رویداد در مصاحبه اختصاصی با سختافزارمگ در روز دوم هدف کلی برگزاری گیلان ویکند را «آموزشی-تجربی» عنوان کرد. او افزود: «تیمها در یک محیط شبیه سازی شده به مدت 54 ساعت (2 روز و نیم) این فرصت را خواهند داشت تا کشف کنند در دنیای واقعی کسب و کار چگونه شکل میگیرد.
شاید بخوانید:برگزاری هفتمین دوره از نونمایی محصولات دانش بنیان
روز پایانی
سرانجام روز نهایی رویداد فرا رسید و تیم ها با جمعبندی ایده های خود، آماده ارائه نهایی شدند.
در ابتدا یک فرصت ارائه آزمایشی به تیم ها داده شد تا در حضور منتورها کار خود را ارائه کنند و با دریافت بازخورد از آنها، آخرین اصلاحات را روی ایده ها و کار نهایی خود، اعمال کنند.
بعد از ظهر روز جمعه 28 مرداد، موعد ارائه نهایی رسید و داوران رویداد خود را به محل کارخانه نوآوری رساندند. 6 نفر از فعالان و متخصصان حوزه کسب و کار وظیفه داوری ایده ها را بر عهده داشتند. این 6 نفر شامل افراد زیر میشدند:
- اشکان آرمندهی (مدیر عامل سایت دیوار)
- ساسان عظیمی (مدیر نوآوری مرکز نوآوری هلدینگ بهسازان فردا)
- محمد خلج (مدیرعامل اسنپ)
- بهاره شریفیون (مدیرعامل هلدینگ سپاس)
- دانیال سمیعی (مدیر صندوق پژوهش و فناوری گیلان)
- طاهره صابری (هم بنیانگذار فرهنگسرای گردشگری بوماندیش)
سرانجام تیم ها به ترتیب قرعه کشی، ایده های خود را ارائه دادند و 3 تیم برتر با رای داوران انتخاب شد:
تیم اول: باجه (ایده طراحی سیستم تفکیک زباله با هدف درآمدزایی برای خانوادهها )
تیم دوم: تیوَر ( ایده ایجاد شبکه اجتماعی ورزشی)
تیم های سوم:
- دات لاین (ایده طراحی پل ارتباطی میان فریلنسرها و شرکتهای خارجی)
- تجربتو (پلتفرم اشتراک گذاری تجربههای خرید و مقایسه محصولات مختلف)
در پایان رویداد گیلان ویکند برندگان اول تا سوم به ترتیب 10، 6 و 4 میلیون تومان اعتبار هدیه جهت استفاده از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بیتوسیفا دریافت کردند. از داوران، منتورها، اصحاب رسانه و تیم اجرایی نیز تقدیر به عمل آمد.
همراه پرس حامی رسانه ای رویداد استارتاپی گیلان ویکند
همراه پرس با توجه به شعار خود مبنی بر حمایت رسانه ای از رویداد های استارتاپی و کارآفرینی در جهت فرهنگ سازی اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی وظیفه خود میداند تا با استفاده از فضای رسانه خود رویداد های استارتاپی و کارآفرینی را پوشش خبری بدهد و کمکی کوچک در برگزاری آن رویداد داشته باشد، همراه پرس حامی رسانه ای این دور از رویداد گیلان ویکند بوده است.