همراه پرس
رسانه اکوسیستم استارتاپی ایران

موفقیت کسب و کار های اینترنتی در شبکه های اجتماعی در دوران کرونا

در این پاندمی و همه گیری ویروس کرونا همه جا قرنطینه شد و اکثر مشاغل بصورت مجازی فعالیت های خودشون رو در شبکه ها اجتماعی و فضای مجازی ادامه دادند .

0
  • در دنیای کسب کار های قدیمی، کرونا باعث شد بیشتر مشاغل در دنیایی واقعی دچار مشکل شوند و درآمدهاشون کم بشه و حتی در بعضی از مشاغل باعث ورشکستگی صاحبان آن کسب و کار شد .

    موفقیت کسب و کار های اینترنتی با استفاده از شبکه های اجتماعی در دوران اپیدمی کرونا

    ولی در شبکه های اجتماعی، خصوصا اینستاگرام و یوتویوپ در دوران کرونا و قرنطینه ها ، کسب و کار در فضای مجازی بسیار رونق یافت.

    برای مثال : مدارس بصورت مجازی آموزش خودشان را به دانش آموزان ارائه دادند و دبیران با تولید محتوا توانستند آموزش ها خودشان را کامل کنند.

    یا بخاطر قرنطینه ها کسی نمیتوانست به خرید برود و نیاز های روزمره ی خود را حضوری انجام دهد بخاطر همین همه به سمت خرید های اینترنتی رفتند وطریق اینستاگرام کالا های خود را سفارش دادند و این صاحبان کسب کار توانستند سود های فراوانی ببرند .

    موفقیت کسب و کار های اینترنتی در شبکه های اجتماعی در دوران کرونا

    در اینجا یکسری راه کار هایی برای موفقیت بهتر کسب و کار  در اینستاگرام و بقیه شبکه های اجتماعی بهتون معرفی میکنم :

    • پروفایل خود را بهینه کنید : در پروفایل خود بگویید چه کسی هستید و به چه دلیلی باید شما را دنبال کنند . نام کاربری قابل تشخیص و قابل جستجوی راحتتر باشد ؛ بهتر است نام کسب وکار یا نام تجاری باشد. تصویر پروفایل بهتر است از برند یا لوگوی کسب وکار شما باشد.در قسمت bio بهتر است اطلاعاتی از کسب و کار بگذاریم تا مردم بیشتر راجب کسب و کار شما اطلاعات پیدا کنند و بهتر است توضیح دهیم که چه کسی هستیم و چه کاری میکنیم و چرا مردم باید ما را دنبال کنند.
    • مهارت عکاسی ویرایش عکس : کیفیت پست ها خیلی مهم است. سعی کنید در پست ها از فضای منفی دوری کنید. جزئیات کوچک را ثبت کنید وفلوورهای خود را خوشحال کنید.
    • لذت بخش بنویسید: یکی از راه کارهای جذب فالوور نوشتن کپشن های زیبا است. سعی کنید در کپشن خود از نام های مشهور وبرند های معروف استفاده کنید. در کپشن خود اطلاعات کامل در مورد محصول و روش خرید بنویسید. کوتاه بنویسید چون مطلب های طولانی مخطبان شما را خسته میکند . از شوخی و خلاقیت استفاده کنید . و راجب نقاط ضعف و نقاط قوت خود از مخطبان خود سوال بپرسید.
    • از هشتگ های مربوطه استفاده کنید : سعی کنید از هشتگ های درست استفاده کنید تا پست های شما بیشتر در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار بگیرد.
    • با کاربرانی که شبیه شما هستند تبلیغ داشته باشید: با برخی از حساب های همکاران خود تبلیغاتی داشته باشید وآن محتوا را بهتر درست کنید و کپشن بهتری بنویسد.
    • لایو و استوری بگذارید : لحظه های نایاب با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
    • تحلیل رقبا : برای یک برنامه ی بهتر بررسی و تحلیل دقیق پیج رقبا است . که میتوانید از نقاط ضعف و نقاط قوت آنها استفاده کنید.
    • هویت و ارزش هایتان را بشناسید : فکر و ایده ی خاصی برای برند داشته باشید . شعار شما شفاف و متفاوت باشد که در همه جا شعار شما دیده شود . از تم خاصی استفاده کنید و لوگوی خاصی داشته باشید و برای خود هشتگ مخصوصی بسازید که شما و برندتان را معرفی کند و در ذهن ها باقی بماند.
    • در پیج خود مسابقه بگذارید: یک عکس یا یک پست طراحی کنید و از دیگران بخواهید به منظور شرکت در مسابقه پیج شما را فالو کنند و یا عکس های شما را لایک کنند یا کامنت بگذارند.
    • فالو و آنفالو کنید : به سراغ پیج رقیبان خود بروید و فالوور های آن ها را فالو کنید و وقتی انها هم شما را فالو کردند آنها را آنفالو کنید این کار میتواند به رشد فالوور و دیده شدن پیج و محتوای پیج شما کمک بزرگی کند.

    امیدوارم دراین دوران کرونا بجای نا امیدی و دست روی دست گذاشتن به موفقیت های جدیدی در دنیای مجازی کسب کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    پانزده + 2 =