توییتر برای استفاده از خدمات تبلیغاتی، دریافت تیک آبی را الزامی میکند/ تبلیغات تیک آبی میخواهد!
توییتر از اواخر فروردینماه ۱۴۰۲، عملیات حذف تیک آبیهای قدیمی را آغاز کرده است. این امر باعث ایجاد اتفاقات و حواشی ناخوشایندی شد، اما به تازگی توییتر در ایمیلی به مشتریان تبلیغاتی خود اعلام کرده است که داشتن تیک آبی برای تبلیغات در این پلتفرم الزامی شده است و دلیل آن را اینگونه عنوان کرده است که این تغییرات به منظور بهبود شفافیت و اعتماد کاربران و مشتریان اعمال شده است.
توییتر از کاربران برای تبلیغات تیک آبی میخواهد!
مطالب مرتبط
چندین کاربر توییتر، از جمله «مت ناوارا» کارشناس حوزه شبکههای اجتماعی، تصاویری از ایمیلی که توسط توییتر ارسال شده منتشر کردهاند که در آن اعلام شده که از تاریخ ۲۱ آوریل (۱ اردیبهشت) داشتن تیک آبی از طریق سرویس Twitter Blue یا Verified Organizations برای اجرای تبلیغات در توییتر الزامی است. در این ایمیل که با عنوان “ساخت یک توییتر بهتر از طریق تأییدیه” ارسال شده، آمده است:

«از ۲۱ آوریل به بعد، حساب شما باید دارای تاییدیه از طریق سرویس Twitter Blue یا Verified Organizations باشد تا بتوانید تبلیغات خود را در توییتر اجرا کنید. حسابهای تجاری که بیش از ۱۰۰۰ دلار در ماه هزینه میکنند، در حال حاضر تیک طلایی دارند یا به زودی آن را دریافت خواهند کرد و در این زمان همچنان از دسترسی به خدمات تبلیغاتی لذت خواهند برد.»
توییتر در ایمیل خود، این تغییرات را به عنوان یک ارتقای کیفیت محتوای شبکه اجتماعی و بهبود تجربه کاربری برای تبلیغ کنندگان و مشتریان عنوان کرده است. با این حال هنوز در صفحه مربوط به حسابهای تبلیغاتی، توییتر هیچ اطلاعیه رسمی برای دریافت تیک آبی برای انجام تبلیغات در این شبکه اجتماعی منتشر نکرده است.
از اواخر فروردین، توییتر شروع به حذف تیک آبیهای قدیمی سیستم خود کرده است تا این دسته از کاربران را برای استفاده از خدمات توییتر و Twitter Blue مجبور به پرداخت هزینه کند. اما با این حال ظاهراً ایلان ماسک تیک آبی برخی از افراد مشهور مانند استفن کینگ، نویسنده معروف داستانهای ترسناک، و لبرون جیمز، ستاره بسکتبال که اعلام کرده بودند هزینه ۸ دلاری را پرداخت نمی کنند، را حفظ کرده و حذف تیک آبی آنها اتفاق نیوفتاده است.