دیوار، پلتفرم آنلاین پرطرفدار ایرانی، قصد دارد از ابتدای سال 1403 با اجرای شیوه «قیمتگذاری پویا»، نرخ خدمات خود را متناسب با نوع و میزان استفاده کاربران تعیین کند. این اقدام میتواند به افزایش کیفیت آگهیها و جلوگیری از انتشار آگهیهای غیرواقعی و تکراری در دیوار کمک کند.
بر اساس اطلاعیه روابط عمومی دیوار، این شرکت با اجرای طرح قیمتگذاری پویا تلاش میکند هزینههای پرداختی کاربران کسبوکاری را بر اساس نوع خدمات دریافتی، متفاوت و منصفانهتر از گذشته کند. این شیوه قیمتگذاری میتواند ثبت آگهیهای تکراری، نادرست و غیرواقعی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
از مجموع 53 میلیون کاربر سالانه دیوار، حدود 22 میلیون نفر آگهیگذار هستند که 75 درصد از آنها آگهیهای خود را کاملا رایگان منتشر میکنند، 20 درصد از خدمات رایگان و پولی استفاده میکنند و تنها 5 درصد از کاربران کسبوکاری هستند که برای همه آگهیهای خود هزینه میپردازند.
دیوار برای استانهای کمبرخوردار، افزایش قیمتی نخواهد داشت
دسترسیپذیر کردن دیوار برای همه افراد و ارائه خدمات یکسان و باکیفیت به کاربران، از اهداف اصلی این پلتفرم است. به همین دلیل، در سال 1403 دیوار برای کاربران مناطق کمبرخوردار و آگهیهای خودرو و ملک در محدودههای قیمتی خاص، هیچگونه افزایش قیمتی در نظر نخواهد گرفت.
آگهیهای خودروهای زیر 180 میلیون تومان در دیوار رایگان میشوند
در دسته خودرو، همه آگهیهای شامل برند-مدلهای با میانگین قیمت 180 میلیون تومان (که در حال حاضر بیش از 37 درصد آگهیهای سواری و وانت در دیوار را تشکیل میدهند) رایگان خواهند بود. همچنین در دسته املاک تهران، آگهیهای ملک در مناطق 15، 16، 17، 18، 19 و 20 نیز بدون هزینه منتشر میشوند.
هر کاربر دیوار امکان انتشار حداقل 70 آگهی رایگان در سال را در دستهبندیهای مختلف دارد که با هدف تامین نیاز کاربران شخصی برای استفاده از خدمات دیوار تعیین شده است.
در طرح قیمتگذاری پویا، هزینه انتشار آگهی برای کاربران کسبوکاری دیوار در دستههایی مانند املاک و خودرو، براساس ارزش ملک و خودرو آگهیشده تعیین میشود و متغیر خواهد بود. بر این اساس، کمترین نرخ ثبت آگهی خودرو برای کاربران کسبوکاری 54 هزار تومان و بیشترین نرخ 290 هزار تومان (که فقط شامل 2 درصد از کل آگهیهای این دسته میشود) خواهد بود. بیشترین قیمت مربوط به آگهی برند-مدلهای لوکس با میانگین قیمت بالای 4 میلیارد تومان است.
در دستهبندی املاک، کمترین نرخ ثبت آگهی برای کاربران کسبوکاری 60 هزار تومان و بیشترین نرخ 220 هزار تومان (که تنها شامل 3.7 درصد از کل آگهیهای آپارتمان مسکونی تهران میشود) خواهد بود. این مبلغ مربوط به آگهی املاک در محلاتی از منطقه 1 تهران است که میانگین قیمت ملک در آنجا بیش از 40 میلیارد تومان است.
هدف اصلی دیوار از اجرای طرح «قیمتگذاری پویا»، منصفانهتر کردن خدمات و افزایش کیفیت آگهیها با تعیین قیمتهای متناسب با مصرف کاربران است. همانطور که در سالهای گذشته بیش از 90 درصد آگهیهای کاربران در شهرهای کمبرخوردار از 19 استان کشور کاملا رایگان منتشر شده است، دیوار همچنان تلاش میکند شرایطی را فراهم کند که بخش بیشتری از شهروندان بتوانند از خدمات این پلتفرم به شیوهای عادلانه و منصفانه بهره ببرند.
بیشتر بخوانید:
- اُکالا رقیب جدی اسنپ در فروش آنلاین محصولات خوراکی
- حمله اُفود به سلطنت اسنپ فود در مشهد
- کارخانه نوآوری آزادی؛ خانه امن کارآفرینان جوان باقی میماند
امتیاز شما به این مطلب