اگر به تازگی در مشهد برای سفارش آنلاین غذا گزینه های بیشتری را پیدا کرده اید، شگفت زده نشوید. «اُفود»، نام تازه وارد بازار سفارش آنلاین غذاست که ظاهراً در مدت کوتاهی توانسته سهم قابل توجهی از این بازار پر رونق در مشهد را از آن خود کند.
به گزارش همراه پرس، براساس اطلاعاتی که این استارتاپ در اختیار دیجیاتو قرار داده، اُفود در یک ماه اول فعالیت خود، موفق به کسب 20 درصد از سفارش های روزانه غذای آنلاین در شهر مشهد شده است. این عملکرد چشمگیر، افق تازه ای را در این بازار گشوده که تا پیش از این در انحصار یک غول بزرگ قرار داشت.
اُفود که با پشتوانه گروه گلرنگ وارد این میدان شده، ظرف مدت یک ماه توانسته بیش از 1600 رستوران، فروشگاه و عرضه کننده را جذب کند. این تعداد، نزدیک به 50 درصد از کل فروشگاه های فعال در بازار آنلاین مشهد را شامل می شود.
آنچه این موفقیت را جالب تر می کند، میزان استقبال از اُفود در میان فروشگاه ها و رستوران های مشهدی است. طبق آمارهای این استارتاپ، فروش برخی از این واحدهای صنفی در اُفود، در عرض 3 روز با فروش یک ماهه آنها در پلتفرم رقیب (اسنپ فود)، برابری کرده است.
ورود اُفود با این سرعت و کارنامه قابل توجه در مشهد، تهدیدی جدی برای انحصار به شمار می رود که تا پیش از این در بازار سفارش آنلاین غذا وجود داشت. امین سلامی پرگو، مدیرعامل اُفود پیش از این بازار سفارش غذا در ایران را 3.5 میلیارد دلار یا بیش از 40 هزار میلیارد تومان برآورد کرده بود. او معتقد است 85 درصد این بازار پر رونق، در انحصار اسنپ فود قرار دارد.
پیش از این، استارتاپ های دیگری نیز در حوزه سفارش آنلاین غذا فعالیت کرده اند که اکثر آنها یا از گردونه رقابت حذف شده اند یا سهم بسیار کوچکی از بازار را در اختیار دارند. اما به نظر می رسد اُفود با حمله مخرب به سهم اسنپ فود در مشهد، زنگ خطر جدی را برای این پلتفرم موفق به صدا درآورده است.
بیشتر بخوانید:
- گلرنگ با «اُفود» وارد بازار سفارش آنلاین غذا میشود
- اینوتکس ۲۰۲۴، تریبون رونمایی از دستاوردهای فناورانه کشور
- تعامل با مخاطب از طریق گیمیفیکیشن؛ راهی متفاوت برای برقراری ارتباط
امتیاز شما به این مطلب