گزینه «عجله دارم» در تاکسیهای اینترنتی به چالشی جدید تبدیل شده است. سازمان تعزیرات این گزینه را مصداق بارز گرانفروشی و تخلف میداند و از پلتفرمهای تاکسیهای اینترنتی خواسته است که آن را حذف کنند.
محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات، در این باره گفت: «انتخاب گزینه «عجله دارم» هیچ سرویسی به جز افزایش قیمت ارائه نمیدهد و مسافر را در انتظار میگذارد. این عمل مصداق بارز اضافه دریافت و گرانفروشی است.»
او با اشاره به برخورد جدی با تخلفات قبلی تاکسیهای اینترنتی، به مدیران این پلتفرمها هشدار داد که این گزینه را حذف کنند و مردم را در دریافت خدمات دچار مشکل نکنند.
مطابق مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، در صورت احراز تخلف گرانفروشی، رئیس شعبه تعزیرات میتواند حکم به پلمب واحد متخلف یا نصب بنر نشاندهنده تخلف و جلوگیری از ادامه خدمات آن واحد را صادر کند.
در حالی که سازمان تعزیرات گزینه «عجله دارم» را تخلف میداند، تاکسیهای اینترنتی توضیحات متفاوتی درباره آن ارائه میدهند.
اسنپ میگوید این گزینه شانس پذیرفته شدن درخواست سفر را افزایش میدهد و زودتر به مقصد رسیدن را ممکن میکند. به گفته اسنپ، قیمت سفر با این گزینه بر اساس الگوریتمهای تعیینشده توسط تیم قیمتگذاری این شرکت محاسبه میشود.
تپسی نیز سه گزینه عادی، عجله ندارم و عجله دارم را ارائه میدهد. در حالت عادی، هزینه سفر به روال سابق محاسبه میشود. با انتخاب گزینه «عجله ندارم» زمان انتظار برای پیدا شدن راننده تا ۵ دقیقه افزایش مییابد و هزینه سفر ۱۵ درصد کمتر میشود. در مقابل، انتخاب گزینه «عجله دارم» هزینه سفر را افزایش میدهد و راننده در مدتزمان کمتری به مبدأ میرسد.
ماکسیم هم میگوید مسافران با انتخاب گزینه «عجله دارم» میتوانند قیمتهای پیشنهادی رانندگان را مشاهده کنند و از میان آنها مناسبترین گزینه را برگزینند. ماکسیم برای کنترل قیمتها، تنها قیمتهایی را به مسافر نمایش میدهد که در بازهی متعارف سفر باشند.
به نظر میرسد تا زمانی که تعزیرات و تاکسیهای اینترنتی به توافقی در مورد گزینه «عجله دارم» نرسند، این چالش ادامه خواهد داشت.
بیشتر بخوانید:
- درآمد روزانه رانندگان اسنپ چقدر است؟
- دیوار با احراز هویت ویدیویی، امنیت معاملات را افزایش میدهد
- معافیت از کمیسیون کاربران راننده مبتلا به تالاسمی
امتیاز شما به این مطلب