ماجرای دیجیکالا و اتهام توهین به مقدسات بهدنبال عرضه یکی از محصولات در این پلتفرم، همچنان ادامه دارد. در حالی که سخنگوی قوه قضاییه بر ضرورت برخورد با توهینکنندگان تاکید میکند، وزیر ارتباطات از صبر و حمایت از سکوهای داخلی در خلاء قوانین و مقررات میگوید.
مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود، به پرونده دیجیکالا و اتهام توهین به مقدسات اشاره کرد. او گفت که دادستان تهران از باب وظیفه مدعیالعمومی، مبادرت به اعلام جرم کرده و این یک تکلیف قانونی است.
ستایشی با تاکید بر حساسیت بالای جامعه نسبت به توهین به مقدسات، گفت که قوه قضاییه براساس قانون و مطالبه عمومی موظف به رعایت و حراست و صیانت از ارزشها و پیگیری مطالبات است.
او در ادامه به تفصیل درباره مسئولیت افراد حقیقی و حقوقی در قبال توهین به مقدسات صحبت کرد و گفت که قوه قضاییه با قاطعیت تمام اجازه هتک حرمت به ساحتهای اخلاقی و عقیدتی را نمیدهد.
حمایت وزیر ارتباطات از سکوهای داخلی
عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت، به خلاء نظارت بر سکوها و ضرورت حمایت از آنها در این شرایط پرداخت.
او با اشاره به اینکه تعیین ضوابط برای فعالیت سکوها باید توسط شورای عالی فضای مجازی انجام شود، گفت: در خلاء قوانین و مقررات و ضوابط برای سکوهای فروش، توصیه من این است که ضمن برخورد با هرگونه تخلف، باید با صبر و حوصله بیشتری با سکوهای داخلی برخورد شود.
زارعپور با تاکید بر اینکه سکوهای داخلی سرمایههای کشور هستند، از نمایندگان مجلس خواست که به این موضوع ورود پیدا کرده و قوانین شفافی در این حوزه تدوین کنند.
تناقض در برخورد با پلتفرمها
نکته قابل توجه در این میان، تناقض در برخورد با پلتفرمها در قبال محتوای منتشر شده توسط کاربران است. در حالی که در مورد دیجیکالا، دادستان تهران اقدام به طرح شکایت کرده است، سال پیش در موردی مشابه که به مدیرعامل پلتفرم دیوار مربوط میشد، قوه قضاییه با استناد به قانون شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده بود که پلتفرمها در قبال آنچه کاربرانشان منتشر کردهاند، مسئولیتی ندارند.
بیشتر بخوانید:
- سامانه ایران نوآفرین؛ از پرواز بلند در دولت دوازدهم تا سقوط در دولت سیزدهم | «ایران نوآفرین» طرحی که به فراموشی سپرده شد
- بهرهگیری از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در زمینه جوشکاری در پروژههای قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص)
- تپسی اعلام کرد: قادر به ارائه سرویس مدرسه برای همه دانشآموزان نیستیم
امتیاز شما به این مطلب