در جلسه هیات دولت مورخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲، عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که ۷۰ درصد از کسب و کارهای اینترنتی در ایران، کالامحور هستند. این یعنی بخش عمدهای از فعالیتهای تجارت الکترونیک، مربوط به خرید و فروش کالاهای فیزیکی از طریق اینترنت است.
به گزارش همراه پرس، وزیر در ادامه به نقش کلیدی شرکت ملی پست در جابجایی و ارسال این مرسولات اشاره کرد. او گفت که برای افزایش اعتماد مردم به سرویسهای پستی، لازم است سرعت و دقت ارسال مرسولات بالا رود تا در یک بازه زمانی مشخص، سفارشات به دست مشتریان برسد.
هوشمندسازی شبکه پستی با همکاری شرکتهای دانشبنیان
در همین راستا، زارعپور از افتتاح سیستمهای پردازش (سورتینگ) هوشمند مرسولات پستی خبر داد که با بهرهگیری از رباتهای ساخته شده توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و شرکتهای دانشبنیان، قادر به تسریع فرایند هوشمندسازی شبکه پستی کشور هستند. این سیستمها با دقت و سرعت بالا، مرسولات را پردازش و آماده ارسال میکنند.
وزیر ارتباطات در ادامه به موضوع تعرفههای پستی پرداخت و اعلام کرد که علیرغم دو افزایش تعرفه در دو سال گذشته، هنوز تعرفههای پست بسیار پایین است. او همچنین خبر از اهدای پاداش پایان سال به شرکت پست در سال جاری داد که نشان از حمایت دولت از این شرکت دارد.
در نهایت باید گفت که با رشد روزافزون تجارت الکترونیک و اهمیت بازار کالامحور در این حوزه، هوشمندسازی زیرساختهای ارسال مرسولات و بهبود کیفیت خدمات پستی میتواند نقش کلیدی در رونق و توسعه این بخش از اقتصاد دیجیتال داشته باشد.
آیا شما از خدمات پستی برای دریافت سفارشات اینترنتی خود استفاده میکنید؟ تجربه شما از کیفیت این خدمات چگونه است؟
بیشتر بخوانید:
- پاویون محصولات فناورانه برتر در اینوتکس 2024
- هوش مصنوعی، مولد قدرت حکومتهاست/ مدلهای زبانی بزرگ، سوگیری خاصی را از نظر فرهنگی و ارزشی ایجاد میکنند
امتیاز شما به این مطلب