طبق دستور هیأت مقرراتزدایی و تسهیل مجوزهای کسبوکار، تمامی کسبوکارها موظف هستند حداکثر تا 15 اردیبهشت 1403 نسبت به دریافت شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) اقدام کنند. در غیر این صورت، از دریافت خدمات دولتی محروم خواهند شد.
بیشتر بخوانید:
- ابطال مصوبه دولت در حمایت از صندوقهای پژوهش و فناوری
- فناوری و نوآوری؛ موتور محرک توسعه اقتصادی / زیست بوم فناوری و نوآوری کشور در سال گذشته رونق گرفت
به گزارش همراه پرس، مطابق با تبصره 7 ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، کسبوکارهایی که حداکثر تا دو سال پس از اجرای این قانون، فاقد شناسه یکتا باشند، از نظر قانونی فاقد مجوز محسوب میشوند. پایگاه اطلاعرسانی اتاق اصناف ایران اعلام کرده است که با هوشمندسازی خدمات دولتی، کسبوکارها و مشاغلی که شناسه منحصر به فرد نداشته و در بانک اطلاعات کسبوکار ثبت نشده باشند، در دریافت خدمات از ادارات دولتی و بانکها با مشکل روبرو خواهند شد.
پیش از این، مهلت دریافت شناسه یکتا برای کسبوکارها تا پایان سال 1402 تعیین شده بود، اما اکنون این مهلت تا 15 اردیبهشت 1403 تمدید گردیده است. بنابراین، صاحبان کسبوکار تنها یک ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوزها، برای دریافت شناسه یکتای خود اقدام نمایند.
نحوه دریافت شناسه یکتا برای کسبوکارهای دارای مجوز کاغذی
کسبوکارهای دارای مجوز کاغذی میتوانند با مراجعه به درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir و ورود به بخش «شناسه یکتا برای مجوزهای قدیمی»، با وارد کردن شماره سریال کارت ملی، شناسه مجوز و کد پستی محل خدمت، به صورت رایگان و غیرحضوری شناسه منحصر به فرد خود را دریافت کنند. برای این منظور، لازم است مدارکی نظیر کارت ملی، اصل پروانه، کد ملی، کد پستی و شماره تلفن همراه را در سامانه بارگذاری نموده و درخواست خود را ثبت کنند. پس از ثبت درخواست، شناسه یکتا از طریق درگاه ملی مجوزها قابل دریافت خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
- توافقنامه دو هزار میلیارد تومانی معاونت علمی با وزارت علوم برای حمایت از تحقیق و توسعه دانشگاهها
- اینوتکس ۲۰۲۴، تریبون رونمایی از دستاوردهای فناورانه کشور
- مصاحبه با مهبد مقدم: ترکیبی از صنعت ارایشگری و تکنولوژی
امتیاز شما به این مطلب