محمدعلی زلفیگل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در آیین بزرگداشت روز روابط عمومی و اختتامیه جشنواره دریچه، بر نقش راهبردی و راهبری روابط عمومیها در آموزش عالی تاکید کرد. این مراسم در دانشکده فنی و حرفهای دکتر شریعتی برگزار شد و زلفیگل به اهمیت و جایگاه ویژه روابط عمومیها در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی پرداخت.
بیشتر بخوانید:
- سرمایهگذاری کلید توسعه: بخش خصوصی نباید منتظر یاری دولت باشد
- اراده و عزم مضاعف معاونت علمی در تداوم راه رئیس جمهور شهید/ «اخلاص» و «تلاش» مهمترین بارزه شخصیتی رئیسجمهور بود
به گزارش همراه پرس، وزیر علوم گفت: روابط عمومیها باید اهداف سازمانی را تبیین کنند و در معرفی سیاستها، قوانین و الگوهای مجموعه خود کوشا باشند. او همچنین به ارتباط نزدیک مدیران روابط عمومی و کارکنان با اعضای هیات رییسه دانشگاهها اشاره کرد و افزود: اگر رییس دانشگاهی روابط قوی با روابط عمومی خود نداشته باشد، تلاشهایش بازخورد خوبی نخواهد داشت.
نقش روابط عمومیها
زلفیگل با اشاره به ویژگیهای ضروری برای کارکنان روابط عمومی گفت: یکی از ویژگیهای مهم قدرت جاذبه است. مدیر روابط عمومی باید روابط نزدیکی با مدیران دانشگاه داشته باشد و این ارتباط را حفظ کند. او افزود: مهارت ارتباطی یکی از ویژگیهای مدیران موفق روابط عمومی است. روابط عمومیها باید با اخبار و تیترهای خود راهبرد دانشگاهها و موسسات را جهتدهی کنند و میتوانند امیدآفرین و هویتساز باشند.
وزیر علوم گفت: یکی دیگر از وظایف روابط عمومیها کادرسازی است. هر کسی که در دانشگاه و موسسات آموزشی و پژوهشی حضور دارد، نقش تربیتی دارد. او به نقش پیشگیرانه روابط عمومیها در بحرانها اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه اعتراض دانشجویی در خوابگاه و سلف به بحران تبدیل شود، روابط عمومیها باید این خبر را اطلاعرسانی کنند تا رئیس دانشگاه پیش از بحران اقدام کند.
ضرورت پیوست رسانهای
زلفیگل با اشاره به ضرورت پیوست رسانهای برای هر قانون یا دستورالعملی گفت: در محیط دانشگاه استفاده از زور جواب نمیدهد و باید افراد را اقناع کرد. اخبار منعکس شده باید منافع ملی و فردی را همسو کنند. او همچنین به درخواست مدیران روابط عمومی دانشگاهها در مورد تخصیص نیم درصد بودجه دانشگاهها به روابط عمومیها اشاره کرد و گفت: این موضوع را دنبال میکنیم.
جهاد تبیین و انعکاس دستاوردها
وزیر علوم با اشاره به سخنان رهبری گفت: ایشان بارها تذکر دادهاند که در زمینه جهاد تبیین هنوز کارهای خوبی صورت نگرفته است و نسل جوان با دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی آشنایی ندارند. زلفیگل افزود: روابط عمومیها باید با انعکاس واقعیتها این دستاوردها را به مردم نشان دهند. محبت ورزیدن یکی از ویژگیهای کارکنان روابط عمومی است و باید با محبت افراد را به خود و اقدامات این واحد جلب کنند.
جشنواره دریچه
به گزارش ایرنا، جشنواره دریچه با هدف تجلیل از خدمات خبرنگاران حوزه آموزش عالی و شناسایی آثار برتر این حوزه، از مرداد 1402 فراخوان داد. موضوع اصلی آثار این جشنواره شعار سال 1401 (تولید دانشبنیان و اشتغالآفرین) و «جهاد تبیین» بود. آثار رسانهها در 9 بخش شامل خبر، مصاحبه، گزارش، یادداشت، تیتر، عکس خبری، ویدئو، موشنگرافی و اینفوگرافی پذیرش شدند. اهالی رسانه تا 16 مرداد 1402 وقت داشتند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
در این جشنواره که اختتامیه آن در آستانه روز روابط عمومی (27 اردیبهشت) برگزار شد، از 48 نفر از روابط عمومیهای وابسته به وزارت علوم و 6 نفر از خبرنگاران رسانههای مختلف تجلیل به عمل آمد. بخش ویژه جشنواره رسانهها، معرفی خبرنگار مؤثر حوزه بود که با در نظر گرفتن میزان فعالیت و اثرگذاری او در حوزه آموزش عالی معرفی و تجلیل شد.
بیشتر بخوانید:
- همافزاکردن بخشهای اجرایی و نقش آفرین کردن مردم در امر محرومیتزدایی به کمک «آبادیران»
- آینده روشن در انتظار زیستبوم نوآوری آذربایجان غربی
- سرمایهگذاری کلید توسعه: بخش خصوصی نباید منتظر یاری دولت باشد
امتیاز شما به این مطلب