اتاق اصناف ایران در راستای ساماندهی فروش نان به صورت غیرحضوری، دستورالعمل فروش اینترنتی نان را ابلاغ کرد. این دستورالعمل به مدت 3 ماه به صورت آزمایشی اجرا و پس از آن به صورت قطعی لازمالاجرا خواهد بود. هدف از این دستورالعمل، ایجاد بستری مناسب برای نمایش واحدهای تولید نان، ثبت سفارش، بستهبندی و تحویل نان به مشتریان از طریق سکوهای فروش غیرحضوری است.
بیشتر بخوانید:
- گسترش مرزهای دیپلماسی علم و فناوری ایران با استفاده از ظرفیت رایزنان علمی
- سامانه شبکه ملی ساخت سریع ایران رونمایی شد
طبق دستورالعمل ابلاغ شده، قیمت و وزن نان عرضه شده توسط نانواییهای یارانهای در سکوهای فروش میتواند مطابق نرخنامه مصوب یا به صورت رقابتی باشد. در صورت فروش با قیمت مصوب، کمک هزینه نانوا متناسب با حجم فروش، مشابه فروش حضوری پرداخت میشود.
نرخ و مقدار انواع افزودنیها به نان، هزینه خدمات فروش غیرحضوری، بستهبندی و حمل و تحویل نان، به صورت توافقی بین نانوا و سکو تعیین میشود و باید به شکل شفاف و تفکیک شده در صورتحساب الکترونیکی فروش درج گردد. سقف نرخ این موارد با پیشنهاد اتاق اصناف شهرستان و تأیید کمیسیون نظارت تعیین خواهد شد.
نکته مهم در این دستورالعمل، الزام پلتفرمها به رعایت نوبت مشتریان حضوری است. بر این اساس، سکوهای فروش غیرحضوری نان موظفاند امکان فروش آنلاین را صرفاً برای نانواییهایی فراهم کنند که به سامانه نوبتدهی و اعلام نوبت تجهیز شده و به سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان متصل باشند.
اتاق اصناف ایران تأکید کرده رعایت این دستورالعمل برای تمامی واحدهای صنفی خبازی الزامی است و زیرساخت نوبتدهی در سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان ایجاد شده است تا نوبت مشتریان حضوری و غیرحضوری به درستی رعایت شود.
بیشتر بخوانید:
- دهقانی خبر داد: برنامههای حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوریهای فراگیر اجتماعی
- تحول صنف با همفکری روسای کمیسیونها و دبیر سازمان نصر تهران
- نقشه راه توسعه صادرات و پلتفرم تخصصی صادرات ماشینآلات و تجهیزات صنعتی ایران رونمایی شد
امتیاز شما به این مطلب