روز شنبه 12 خرداد 1402، کاربران بلوبانک با یک اختلال گسترده در استفاده از خدمات این بانک آنلاین مواجه شدند. به دنبال بروز نوسانات برق در سرویسدهنده مرکز دادههای بلو (سامانتل)، دسترسی به اپلیکیشن بلو و بلوکارت به صورت موقت با مشکل مواجه شد.
بیشتر بخوانید:
- اعلام نتایج طرح معافیت از کمیسیون رانندگان مبتلا به اماس در اسنپ
- تاکسیهای آنلاین میتوانند گزینه عجله دارم را بازگردانند
قطعی چند ساعته بلو و بلوکارت
در پی این اختلال، کاربران بلوبانک برای ساعاتی امکان دریافت سرویس از طریق اپلیکیشن بلو و استفاده از بلوکارت در دستگاههای خودپرداز، کارتخوانها و سایر ابزارهای پرداخت را نداشتند. این موضوع باعث ایجاد نگرانی و سردرگمی در میان کاربران این بانک شد.
تلاش فوری برای رفع مشکل
به گزارش همراه پرس، روابط عمومی بلوبانک در واکنش به این رویداد، اعلام کرد که تیم اجرایی این شرکت بلافاصله پس از بروز اختلال، تلاش گستردهای را برای حل مشکل پیش آمده آغاز کرد. در گام نخست، مشکلات مربوط به بلوکارت برطرف شد و امکان استفاده از آن در دستگاههای مختلف پرداخت مجدداً فراهم گردید.
بازگشت اپلیکیشن بلو به چرخه فعالیت
پس از رفع اختلال در بلوکارت، تیم فنی بلوبانک تمرکز خود را بر روی رفع مشکل اپلیکیشن بلو قرار داد. در نهایت با تلاشهای صورت گرفته، دسترسی کاربران به اپلیکیشن بلو نیز دوباره امکانپذیر شد و آنها توانستند به استفاده از خدمات این بانک آنلاین ادامه دهند.
عذرخواهی بلوبانک و تاکید بر حفاظت از دادههای کاربران
روابط عمومی بلوبانک ضمن عذرخواهی از کاربران به دلیل مشکل پیش آمده، تاکید کرد که این بانک خود را موظف به حفاظت از دادهها و اطلاعات مشتریان خود میداند. همچنین اطمینان داده شد که سرویسهای بلو همانند سالهای گذشته، در حال حاضر از ثبات و پایداری لازم برخوردار هستند.
تیم فنی و امنیت بلوبانک سامان در تلاش است تا با بهرهگیری از تجربیات به دست آمده از این رویداد، نسبت به پیشبینی و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در آینده اقدام نماید. هدف نهایی، ارائه تجربهای بهتر و کاربرپسندتر به مشتریان این بانک اینترنتی عنوان شده است.
امتیاز شما به این مطلب