پس از ماهها کشمکش و اختلاف نظر پیرامون حذف گزینه «عجله دارم» در اپلیکیشنهای تاکسی آنلاین، سرانجام معاونت حقوقی ریاست جمهوری طی جلسهای اعلام کرد که این گزینه مصداق گرانفروشی نیست و میتواند مجدداً به خدمات این سکوها بازگردد.
بیشتر بخوانید:
به گزارش همراه پرس، موضوع حذف گزینه «عجله دارم» از اسفندماه سال گذشته و پس از تذکر سخنگوی سازمان تعزیرات به تاکسیهای آنلاین مبنی بر اینکه این گزینه مصداق گرانفروشی است، آغاز شد. علیرغم مخالفت وزارت اقتصاد با این موضوع و تأکید بر عدم تخلف این گزینه، در نهایت اسنپ و تپسی مجبور به حذف آن از خدمات خود شدند.
این تصمیم با واکنشهای زیادی از سوی کاربران، رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل آنلاین مواجه شد. حتی تپسی نظرسنجیای را برگزار کرد تا نظر مخاطبان را در این زمینه جویا شود، اما سرانجام تسلیم فشارها گردید.
جزئیات صورتجلسه معاونت حقوقی ریاست جمهوری درباره تاکسیهای آنلاین
حال پس از گذشت چند ماه، معاونت حقوقی ریاست جمهوری طی صورتجلسهای که در تاریخ 9 خرداد به امضای رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسبوکار رسیده، اعلام کرده که گزینه «عجله دارم» مصداق گرانفروشی نیست و تاکسیهای آنلاین میتوانند مجدداً آن را به سرویسهای خود بیافزایند.
در این صورتجلسه همچنین آمده که سکوهای تاکسی آنلاین موظف هستند اطلاعات آنالیز قیمتگذاری خود را طی دو هفته به دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمانهای صنفی ارائه کنند. پس از آن این دبیرخانه با برگزاری جلسات مشترک با حضور نمایندگان اتاق اصناف، معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان تعزیرات حکومتی، ظرف دو ماه باید گزارش بررسی این اطلاعات و توصیههای احتمالی را به سکوها اعلام نماید.
بیشتر بخوانید:
- کارزار مخالفت با تحریمهای فناوری علیه مردم ایران آغاز شد
- تصمیمات جدید و متناقض درباره واردات آیفون به ایران
- افزایش اجباری سرعت اینترنت توسط اپراتورها تا پایان خرداد
امتیاز شما به این مطلب