در دنیای پرشتاب فناوری، نوجوانان ایرانی ثابت کردند که میتوانند ایدههای خلاقانه و کاربردی ارائه دهند. چهارمین دوره رویداد تینواستارز، بخشی از نمایشگاه الکامپ 1403، شاهد رقابت نفسگیر 25 تیم دانشآموزی از پنج استان کشور بود. این رویداد نه تنها استعدادهای جوان را به نمایش گذاشت، بلکه پلی میان دنیای آموزش و صنعت ایجاد کرد.
به گزارش همراه پرس، در الکامپ 1403، تیمها و ایدههای برتر دانشآموزی ارائهشده در رویداد «تینواستارز» مورد تقدیر قرار گرفتند. هیئت داوران این دوره از رویداد، پنج تیم برتر را انتخاب و از آنها تقدیر کردند. تیم «اسکیلآپ» رتبه نخست، تیم «ELAI (سالمندان)» رتبه دوم و تیم «مکیداگ» رتبه سوم را کسب کردند. همچنین، دو تیم «بایوکد» و «پارک مهارت» به ترتیب در رتبههای چهارم و پنجم قرار گرفتند.
بیشتر بخوانید:
- روز دوم بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ برگزار شد
- الکامپ 27: گامی در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال با رویکرد محتوامحور
در چهارمین دوره رویداد «تینواستارز» که همزمان با بیستوهفتمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد، 25 تیم دانشآموزی از پنج استان مختلف به رقابت پرداختند. در این رویداد، دانشآموزان با منتورهای اکوسیستم استارتاپی حضور داشتند و ایدههای نوآورانه خود را به نمایش گذاشتند.
نبوغ نسل Z در چهارمین دوره رویداد تینواستارز
هیئت داوران، تیم «اسکیلآپ» را به دلیل «ارائه متفاوت» به عنوان رتبه نخست انتخاب کرد. این تیم در حوزه فروش محصولات دانشآموزی فعالیت میکند و توانست با خلاقیت و نوآوری خود نظر داوران را جلب کند. رتبه دوم به تیم «ELAI (سالمندان)» اختصاص یافت که به دلیل «تحقیقات میدانی خوب» مورد تقدیر قرار گرفت. تیم «مکیداگ» نیز با ارائهای متفاوت و جذاب، رتبه سوم را به دست آورد. تیم «مکیداگ» با ترکیب خلاقانه فناوری و دنیای حیوانات خانگی، ایدهای منحصر به فرد ارائه داد.
علاوه بر این سه تیم، دو تیم «بایوکد» و «پارک مهارت» در بخش شایسته تقدیر، رتبههای چهارم و پنجم را کسب کردند. این تیمها نیز با ایدههای خلاقانه و تلاشهای خود توانستند جایگاه ویژهای در میان سایر رقبا پیدا کنند.
جوایز این دوره از الکاماستارز در آخرین روز بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ به برندگان اهدا شد. مهدی نیازیمنش، مدیر اجرایی الکامپیچ، اعلام کرد که داوری این رقابتها در دو مرحله انجام شده است. در مرحله اول، داوران به تیمها در زمان ارائه امتیاز دادند و در مرحله دوم، تیمهای برتر بر اساس بررسیهای دقیقتر انتخاب شدند.
توانتک: پیشگامان دسترسپذیری دیجیتال در ایران
این رویداد بخشی از برنامه گستردهتر الکاماستارز بود که شامل بخشهای دیگری چون توانتک و استارتآپها نیز میشد. در بخش استارتآپها، تیم «فامون» با ایده پلتفرم فروش فیلمنامه به کارگردانان، جایزه 200 میلیون تومانی را از آن خود کرد.
در بخش توانتک، که بر دسترسپذیری دیجیتال تمرکز داشت، شرکتهای «دیوار» و «فیدیبو» به ترتیب رتبههای اول و دوم را کسب کردند. آنت میناسیان، مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، از تبدیل توانتک به یک دبیرخانه دائمی خبر داد که نشان از اهمیت روزافزون این حوزه دارد.
تیمهای برنده در بخشهای مختلف این رویداد عبارتند از:
- تیم «کومک» (پلتفرم مکانیکیاب خودرو) در رتبه چهارم
- تیم «سنجاپ» (پلتفرمی برای ساخت فرم نظرسنجی و اپلیکیشن پاسخگیری از مخاطبان) در رتبه سوم
- تیم «بلودوپامین» (استارتآپی برای استفاده از هوش مصنوعی در علم پزشکی و ساخت واکسن) در رتبه دوم
- تیم «فامون» (پلتفرم فروش فیلمنامه به کارگردانان) که جایزه دویست میلیون تومانی را به خود اختصاص داد، در رتبه اول
امتیاز شما به این مطلب