ضرورت شکل‌گیری جریان ملی تکمیل زنجیره‌های ارزش با پیوند شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت

  • نخستین نشست شورای سیاستگذاری رویداد ملی زنجیره‌های صنعتی اقتصاد دانش‌بنیان با حضور تعدادی از برجسته‌ترین مقامات و شخصیت‌های کشور در حوزه دانش‌بنیان و صنعت برگزار گردید. در این نشست، نقش کلان شرکت‌های دانش‌بنیان در تکمیل زنجیره‌های ارزش صنایع مورد تأکید و بحث قرار گرفت.

    به گزارش پایگاه خبری همراه پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، با حضور مقامات مهمی از جمله روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری؛ علی آقا محمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ و اسماعیل قادری‌فر، دبیر رویداد ملی زنجیره‌های صنعتی اقتصاد دانش‌بنیان، شورای سیاستگذاری رویداد ملی زنجیره‌های صنعتی اقتصاد دانش بنیان آغاز به کار کرد. در این نشست، مسائل و چالش‌های موجود در تکمیل زنجیره‌های ارزش با پیوند شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

    نخستین نشست شورای سیاستگذاری رویداد ملی زنجیره‌های صنعتی اقتصاد دانش‌بنیان

    آقا محمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، در این نشست تأکید کرد که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نقش کلانی در تکمیل زنجیره‌های ارزش صنایع ایفا کنند و به رفع وابستگی‌های فنی و تامین نیازهای داخلی و صادرات کمک کنند. وی تأکید کرد که برای تحول فناورانه صنایع، باید به فعال‌سازی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت داده و آن‌ها را به فعالیت‌های بالفعل ترغیب کرد.

    روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور، نیز در این نشست به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تکمیل زنجیره‌های ارزش صنایع اشاره کرد و بر اهمیت ایجاد ارتباط‌های منطقی بین بخش‌های مختلف زنجیره‌ها تأکید نمود. وی افزود که برای ایجاد ارتباط‌های پایدار باید به شرکت‌های جوان‌تر و نوآوری‌های نیروی انسانی جوان فرصت داده شود.

    [the_ad id=”9740″]

    مقامات و شخصیت‌های حاضر در این نشست همچنین به نیازمندی به مدل‌ها و شیوه‌های تامین مالی نوآورانه با نقش‌آفرینی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تکمیل زنجیره‌های ارزش پرداختند. همچنین، تأکید شد که برای توسعه دانش‌بنیان‌ها و ایجاد جریان ملی تکمیل زنجیره‌های ارزش، نیاز به اراده و ایجاد فضای مناسب برای شرکت‌های کوچک‌تر و فناور با نیروی انسانی جوان‌تر و انگیزه‌مند است.

    همچنین بخوانید: فیلتر هزاران سایت و سرویس کاربردی برای کاربران ایرانی؛ گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

    نخستین نشست شورای سیاستگذاری رویداد ملی زنجیره‌های صنعتی اقتصاد دانش‌بنیان مرحله‌ای مهم در راه به جلو برای تکمیل زنجیره‌های ارزش با ترکیب شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعتی است که به سازمانی توانمند و نوآورانه تبدیل شود. این مسیر نیازمند ارتقاء همکاری‌ها و تعهد دولت و بخش خصوصی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره‌های ارزش در صنایع مختلف است.

    امتیاز شما به این مطلب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    نظر خود را بنویسید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *