در روز پنجشنبه، 30 شهریورماه، اختتامیه دومین دوره مسابقه بازیسازی شریف گیم با همکاری کافه بازار برگزار شد. این رویداد توانست با اشتیاق و تلاش، بازیسازان جوان و دستاوردهای آنان را به نمایش بگذارد و از طریق داوری توسط خود بازیکنان، بازیهای برتر انتخاب شوند.
به گزارش همراه پرس، در این رویداد تیمهای بازیسازی باهم به رقابت پرداختند و علاوه بر ساخت بازی در زمان محدود، آثار خود را با میلیونها بازیکن به اشتراک گذاشتند. این مسابقه به گونهای برگزار شد که داوری تماماً به عهده بازیکنها بود و برندههای دوره براساس اینکه کدام بازی بیشتر از سایر بازیها مخاطبان را جذب خود کرد، انتخاب شدند.
معین کافی، مدیر ارشد محصول کافه بازار، درباره این بازیها گفت: «کافه بازار از سرویس جدیدی تحت عنوان مینیگیم در سال گذشته رونمایی کرد که به بازیسازها اجازه میدهد که بازی خود را با استفاده از HTML5 توسعه داده و در اختیار مخاطبان بگذارند. این دسته از بازیها نیازی به نصب توسط کاربر ندارند و آسانی دسترسی به آنها کمک میکند تا بازیسازهای نوپا و جوان خیلی سادهتر و با دانشهای ابتدایی بازیسازی قادر باشند تا بازیهای توسعهیافته خود را در اختیار مخاطب بگذارند که این رویداد شریف گیم بهطور خاص با همین منظور اجرایی شده است.»
کافی ادامه داد و آمار و ارقام خیرهکننده این بازیها را اعلام کرد. او اعلام کرد که بیش از نیم میلیون نفر در تجربه بازیهای شریف گیم شرکت کردهاند و این شامل حدود 800 هزار بار تجربه بازی میشود. همچنین بازیهای شریف گیم در این دوره بیش از یکونیم میلیون دقیقه توسط کاربران کافه بازار تجربه شدهاند.
محمدعلی نادمی از شریف گیم نیز درباره فعالیتهای این مجموعه صحبت کرد و به تشریح هدف اصلی مسابقه پرداخت. او اظهار کرد که این مسابقه به منظور برگزاری یک رویداد تجاری برگزار شد و هدف آن از صفر تا صد بازیسازی را ارائه داد. این پروسه در طول دو ماه انجام شد و توسط منتورشیپهای هنری، دیزاین و فنی نیز همراهی شد. نادمی ادامه داد: «هدف از برگزاری مسابقه شریف گیم، برگزاری یک رویداد تجاری بود. ما میخواستیم بازیسازی از صفر تا صد، از مرحله ایدهپردازی، تیمسازی، ساخت یک نسخه پروتوتایپ و داوری فردی انجام شود. این پروسه در طول دو ماه انجام شد و منتورشیپهای هنری، دیزاین و فنی برای آنها انجام شد. بازیسازهای شرکتکننده خیلی نسبت به مرحله اول پیشرفت داشتند و خروجی ورتیکال اسلایس یا یک نسخه از بازی نهایی بود که بهمنظور گرفتن یک نسخه قابل تست انجام شد. پس از آن از طریق کافه بازار بازیها را منتشر کردیم.»
در این مسابقه، تیم اول Quick Fun، تیم دوم Avatro Games و تیم سوم Crooked Dream انتخاب شدند. همچنین جوایز نوآورانهترین بازی، بهترین گیم دیزاین و بهترین آرت نیز به ترتیب به Vcstudio، Lighting Cube و Blackout اهدا شدند. این بازیها در ادامه خود را برای انتشار جهانی آماده خواهند کرد و از طریق کافه بازار هم پیشنیازهای درآمدزایی آن انجام میشود و خود بازیسازها هم در درآمد بازیها سهیم خواهند بود.
امتیاز شما به این مطلب