اگر علاقهمند به بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ هستید، قطعاً با کلمه سئو آشنا هستید. در وهله اول شما برای کسب و کار خود یک سایتی طراحی کرده و بهاصطلاح آن را بالا میآورید. اما آیا به همین راحتیها ورودی به سمت سایت شما خواهد آمد؟ قطعاً که خیر. شما برای این که کاربران را به سایت خود روانه کنید، کافی است که مجموعه فعالیتهایی به نام سئو انجام دهید. سئو مراتب زیادی دارد و شما میتوانید برای درآمدزایی بیشتر خود، از بخش سئو لوکال یا همان سئو محلی استفاده کنید.
اما سئو لوکال چیست؟ چگونه میتوان سئو لوکال سایت را تقویت کرد؟ برای درک بهتر شما از این موضوع بهتر است مثالی را شرح دهیم. فرض کنید که شما در محل کار خودتان حضور دارید و دیگر وقت ناهار فرا رسیده. قبلاً برای پیدا کردن نزدیکترین رستوران سریعاً با 118 تماس میگرفتن و بعد با یادداشت شماره تلفن، غذای خود را سفارش میدادند. ولی الان اصلاً این گونه نیست. شما با جست و جوی کلمه خرید غذا در تهران میتوانید لیست رستورانهای نزدیک به محل خود را مشاهده کنید. اما گوگل چگونه نزدیکترین رستوران را به شما نمایش میدهد؟ قطعاً که گوگل به محل مکان شما دسترسی داشته و نزدیکترین نتایج را به شما نمایش میدهد. حال فرض کنید که شما میتوانید یک سایتی ایجاد کنید و با تلاش بر روی سئو لوکال آن بهراحتی سفارشهای خوبی از سمت گوگل دریافت کنید.
اهمیت سئو لوکال ( سئوی محلی )
خب دوستان عزیز در بخش قبل ساز و کار سئو لوکال را برای شما شرح دادیم. حال در این بخش به اهمیت سئوی محلی خواهیم پرداخت. اگر شما یک سایت خدماتی دارید و یا یک سایت فروشگاهی میتوانید بهراحتی از اهمیت سئو لوکال بهره گیری مناسب داشته باشید. بهعنوان مثال فرض کنید که شما یک سایت خدمات نظافت منازل مسکونی ایجاد کردهاید. حال این شرکت شما در تهران حضور دارد.
اگر شما بهخوبی روی سئو محلی این مورد فعالیت داشته باشید، میتوانید تعداد سفارشات و خدمات خود را افزایش دهید. بهعنوان مثال فردی در تهران به دنبال خدمات نظافت آپارتمان است و محل شرکت شما در تهران منطقه 5 است. حال فردی که این کلمه را سرچ میکند، با اطلاعات شرکت شما رو به رو خواهد شد و سریعاً با شما تماس خواهد گرفت. این گونه شما میتوانید تعداد سفارشات بالایی در یک روز به دست آورید. برای به ارمغان آورد این مورد فقط و فقط باید روی سئو لوکال سایت خود بهخوبی فعالیت مستمر داشته باشید.
بهینه سازی سئو لوکال چگونه است؟
تا به الان با موضوعات متعددی آشنا شدید و حال نوبت آن فرا رسیده است که بهصورت اختصاصی به بهینه سازی سئو لوکال ( سئوی محلی ) بپردازیم. در این بخش نکات مهم سئو لوکال برای شما شرح داده میشود:
- تحقیق کلمات کلیدی مناسب: اولین مورد از بهینه سازی سئو لوکال، توجه کردن به تحقیق کلمات کلیدی است. اما این موضوع چرا انقدر مهم شده است؟
همیشه سایتها برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب با دغدغهها و چالشهای متعددی رو به رو هستند. اکثر صفحاتی که رتبه مناسبی به دست نمیآورند، قطعاً که بهترین کلمات را برای سئو سایت خود انتخاب نکردند و همین مورد سبب نتیجه نگرفتن آنها شده است. بهعنوان مثال شما یک سایت آموزشی زبان انگلیسی دارید. حالا میخواهید افرادی که در تهران حضور دارند به سایت شما وارد شوند و بهنوعی شما روی این کلمه رتبه دار شوید. کافی است که روی کلمات آموزش زبان انگلیسی در تهران، آموزش زبان انگلیسی در استان تهران و… فعالیت داشته باشید. انتخاب این گونه از کلمات سبب میشود که شما ورودی مناسب برای سایت خود به دست آورید.
- درج NAP در سایت: دومین مورد که در بهینه سازی سئو لوکال تأثیر به خصوصی دارد، درج NAP در سایت خواهد بود.
NAP مخفف کلمات NAME، ADDRESS، PHONE NUMBER است و شما باید اطلاعاتی نظیر، نام و شماره تلفن و آدرس دقیق خودتان را وارد کنید. این موضوع سبب میشود که گوگلهای ربات هنگام بررسی سایت شما، محل دقیق را پیدا کرده و از طرفی این موضوع تأثیر به خصوصی روی سئو محلی سایت شما خواهد گذاشت. پیشنهاد ما به شما آن است که برای این بخش از فوتر سایت خود استفاده کنید. یعنی آن که یک باکس در رابطه با اطلاعات درباره ما ایجاد کرده و در آن با وارد کردن نام و آدرس و تلفن بهخوبی به رباتهای گوگل این موضوع را بفهمانید.
وجود شماره تلفن بسیار مهم بوده( بعلاوه پیش شماره شهر ).
- ثبت مکان سایت در نقشه گوگل: بهتر است که سایت خودتان را در نقشه گوگل ثبت کنید. امروزه کسب و کارهایی که، فروشگاه یا شرکت و… خود را در GOOGLE MAP ثبت نکرده باشند در نهایت ضرر خواهند کرد.
ثبت مکان سایت بسیار ساده بوده، کافی است که به گوگل مپ وارد شده و اطلاعات کسب و کار خودتان را بعلاوه محل دقیق حضور آن وارد کنید. اطلاعات نام شرکت، آدرس سایت، شماره تلفن و نوع خدمات به هیچ وجه فراموش نشوید. پیکربندی مناسب ساختار، سبب بهینه سازی سئو لوکال خواهد شد.
- دریافت لینک از سایتهای محلی: خب دوست عزیزم رسیدیم به یک بخش حساس دیگه. به شما پیشنهاد میشود که برای بهینه سازی سئو لوکال خود از سایتهای محلی لینک دریافت کنید. ولی چگونه؟
بهعنوان مثال اگر شما در شهر تهران حضور دارید، باید برای انتخاب رپورتاژ های خود، سایتهایی را انتخاب کنید که اطلاعات محل آن در تهران ثبت شده. بهعنوان مثال خبرگزاریها و… که در محل کار آنها در تهران ثبت شده. لینک گرفت از این گونه سایتها بسیار باارزش بوده و سبب تقویت سئوی محلی سایت شما خواهد بود.
نظرات و انتقادات را مدیریت کنید:
گوگل همیشه برای سنجیدن یک صفحه از سایت و رتبه بندی مناسب آنها، از رباتهای خود و بازخورد آنها استفاده میکند. مخاطبان زمانی که وارد صفحه ایی از سایت شما میشوند، قطعاً که ابتدا محتوای صفحه را مطالعه کرده و زمانی را در آن صفحه میمانند. اگر محتوای مد نظر شما مناسب باشد، قطعاً که کاربر از اطلاعات مفیدی که در اختیار آنها قرار دادید، تشکر کرده و پیام محبت آمیزی برای شما در آن صفحه ارسال کنید، یا ممکن است که در ذهن کاربر سؤالی مطرح شده و آن را در بخش نظرات به اشتراک بگذارد. رباتهای گوگل، نظرات واقعی صفحه را بررسی کرده و بر اساس آن صفحات را رتبه بندی خواهند کرد. تعداد نظرات مناسب و واقعی که برای صفحه شما ثبت شده، نشان دهنده اهمیت این صفحه برای کاربران است و در نهایت باعث بهبود عملکرد سئوی محلی سایت شما خواهد شد.
تولید محتوا مناسب به همراه استفاده از شبکههای اجتماعی:
شما برای صفحات سایت خود باید کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید و در کنار کلمه کلیدی اصلی، از کلمات مترادف هم استفاده کنید. بهعنوان مثال کلمه کلیدی شما آموزش طراحی سایت است، میتوانید از کلمات آموزش طراحی سایت در تهران، طراحی سایت در استان تهران و… در محتوای خود استفاده کنید. قطعاً که با نگارش این گونه از محتوا بهخوبی روی سئو محلی خود، میتوانید اثر مثبتی بگذارید.( انتخاب متن مناسب برای توضیحات متا هم تأثیر به خصوصی دارد)
برای لینک سازی بیشتر برای صفحات سایت خود، میتوانید از شبکههای اجتماعی استفاده کنید. کافی است که در شبکههای اجتماعی محبوب، صفحه ایی در رابطه با سایت خودتان ایجاد کرده و با وارد کردن اطلاعات مهم آدرس و نام و حوزه فعالیت خود یک صفحه در شبکه اجتماعی داشته باشید. حال با تولید محتوا در شبکههای اجتماعی خود نیز میتوانید به صفحات سایت خودتان نیز لینک بدهید و این موضوع سبب تقویت رتبه بندی و سئوی محلی سایت شما میشود.
سخن پایانی
دوستان عزیز اگر شما در حال راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستید و میخواهید که تحولی در درآمد زایی خود ایجاد کنید، بهتر است که هر چه سریعاً به بهینه سازی سئو لوکال سایت خود بپردازید. توجه کردن بر روی سئوی محلی سبب میشود که صفحات سایت شما ورودی هدفمند داشته باشند. یعنی افرادی که در محل و شهر شما زندگی میکنند با نوع خدمات شما آشنا شده و در نهایت برای برون سپاری کار خود به شما مراجعه خواهند کرد. بهتر است که برای بهینه سازی سئو محلی سایت خود از موارد ذکر شده استفاده کرده و منتظر نتیجه مطلوب باشید.
منبع : Bartaramouz.ir (مرجع آموزش تخصصی سئو در ایران)
امتیاز شما به این مطلب