در دنیای امروز، با پیشرفت علم و تکنولوژی اینترنت نقش مهمی ایفا میکند. نقش اینترنت و فضای مجازی در تمامی ابعاد زندگی به وضوح دیده میشود. در جهان امروزی برای موفقیت در کسب و کار تبلیغات با روشهای قدیمی تاثیر زیادی ندارد.
بیشتر بخوانید:
- آیا ایمپلنت دندان، با بیهوشی انجام می شود؟ [آپدیت 2023]✔️
- ترمز پله آلومینیومی: گزیدهای از انواع مختلف
باید نحوه تبلیغات نیز به همین تناسب به روز شود و نگاهی جدید بستر به فضای مجازی در این زمینه داشت. تبلیغ در گوگل میتواند تاثیری شگرف در موفقیت کسب و کار شما ایفا کند.
تبلیغ در فضای مجازی
فضای مجازی امروزه به جزئی اصلی و جدایی ناپذیر برای هر نوع کسب و کاری تبدیل شدهاست. استفاده مردم نیز روز به روز از این بستر برای رفع سادهترین مشکلات خود نیز افزایش مییابد. تبلیغ در گوگل میتواند ابزاری کاربردی جهت شناساندن برند و کسب و کار شما باشد. تبلیغ در گوگل این امکان را برای شما فراهم میسازد که وب سایت شما در صفحه اول جست و جو نمایان شود.
شما با این کار میتوانید به راحتی و در مدت زمانی کوتاه از رقبای خود پیشی بگیرید. این روش در واقع تبلیغاتی کم هزینه ولی پر بازده است. شما در مدت زمان کوتاهی میتوانید سیل عظیمی از مخاطبان جدید را به سوی وب سایت خود جذب کنید.
هزینه تبلیغ در گوگل
برای تبلیغ در این موتور جست و جو باید اکانت گوگل خود را شارژ کنید. شارژ اکانت گوگل به سادگی امکان پذیر است. به دلیل وجود تحریمهای مختلف برای کشور ایران، برخی پیچیدگیها به این مسیر اضافه شده است. در حالت کلی، مسیرهای شارژ اکانت گوگل به منظور انجام تبلیغ در گوگل شامل موارد زیر است:
· شارژ گوگل ادز به صورت مستقیم
اگر اکانت عادی در گوگل ادز داشته باشید؛ با مراجعه به وب سایت میتوانید اکانت خود را شارژ کنید. شارژ اکانت گوگل ادز با پرداخت مستقیم از سایت امکان پذیر است. در این شرایط شما دیگر هزینهای مبنی بر مدیریت کمپین نمیپردازید.
· شارژ اکانت گوگل ادز به صورت غیر مستقیم
در صورتی که به حسابهای بانکی خارجی دسترسی نداشته باشید؛ قادر به شارژ مستقیم اکانت گوگل ادز خود نمیباشید. در این شرایط میتوانید به صورت غیر مستقیم و با کمک وب سایتهای واسطه این کار را انجام دهید. برای این کار میتوانید از وب سایتهای معتبر داخلی کمک بگیرید.
تبلیغات کلیکی در گوگل چیست؟
در شرایط عادی دستیابی به جایگاههای ابتدایی نتایج گوگل نیاز به اقدامات مختلفی دارد. سئو سایت در چنین شرایط نقش اصلی را ایفا میکند. تقویت سئو ممکن است مدتها زمان ببرد و در نهایت هم نتیجه دلخواه شما را نداشتهباشد. در چنین شرایطی میتوانید از تبلیغات کلیکی در گوگل استفاده کنید که بازده بالایی هم دارد.
اگر این روش مورد پسند شما نبود و به کلیکهای هدفمند کاربران نیاز داشتید؛ میتوانید تبلیغات کلیکی در گوگل را انجام دهید. در این روش تبلیغات شما متن یا نوشتهای است که در صفحات سایر وب سایتها قرار میگیرد. هرچه جذابیت تبلیغ شما باشد؛ کاربران به سوی آن جذب میشوند و کلیک میکنند.
نحوه پرداخت هزینه تبلیغات کلیکی در گوگل هم به تعداد کلیکهای کاربران بستگی دارد. در این روش شما به ازای اینکه تبلیغ شما دیده شود و کاربر وارد وب سایت شما شود؛ هزینه پرداخت میکنید.
مزایای تبلیغ در گوگل
گوگل محبوبترین موتور جست و جو در سرتاسر دنیا شناخته میشود. روزانه میلیونها کاربر به گوگل مراجعه میکنند. با یک جست و جوی ساده در گوگل در مدت زمان کمتر از یک ثانیه چندین هزار نتیجه برای شما نمایش داده میشود. مسلما شما وقت کافی برای بررسی این تعداد را ندارید و صرفا به چند نتیجه موجود در صفحه اول اکتفا میکنید. درصد کمی از افراد به نتایج موجود در صفحات دوم و سوم مراجعه میکنند.
هر روز این رقابت بین وب سایتهای مختلف وجود دارد که رتبه خود را در گوگل ارتقا ببخشند. انتقال به نتایج اول جست و جو در گوگل این امکان را برای شما فراهم میکند که در مرکز توجه مخاطب قرار گیرید. شما با تبلیغات در گوگل به سادگی و با صرف هزینهای کم، میتوانید به این جایگاه دسترسی یابید. از مزایای تبلیغ در گوگل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
· جذب مخاطب بالا
در آغاز کار کسب و کار شما، جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتری دائم اهمیت دارد. باید شما بستری فراهم کنید که کسب و کار نو پای شما در مقابل رقبای با سابقه دیده شود. تبلیغات در گوگل به راحتی این امکان را فراهم میکند. نمایش دادن وب سایت شما در نتایج اول جست و جو، باعث مراجعه بیشتر کاربران میشود.
· هدف قرار دادن دقیق مخاطب
شما با سرمایه گذاری بر روی کلمات کلیدی و عبارات مختلف، کاربران را به سوی خود جذب میکنید. شما در این شرایط با افرادی مواجه هستید که آگاهی اولیه از موضوع دارند و تبلیغ در گوگل به آنها مسیر را نشان میدهد. شما با بررسی اعداد و ارقام به وضوح میتوانید افزایش مقدار فروش خود را ببینید.
با امکانات مختلفی که گوگل ادز در اختیار شما قرار میدهید حتی میتوانید کاربران مخصوص خود را انتخاب کنید. شما میتوانید فیلترهای مختلفی اعم از سن و جنس را نیز بر روی کاربران اعمال کنید. با این محدودیتها در ویژگی کاربران، در نهایت میتوانید به مشتریان واقعی دست یابید.
امتیاز شما به این مطلب