در نشستی با حضور مسئولان وزارت ارتباطات، ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان پیامرسانهای داخلی، ظرفیتها و امکانات این پیامرسانها برای تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت.
بیشتر بخوانید:
- دومین نمایشگاه آبادیران با نوآوریهای متنوع از 22 خردادماه آغاز میشود
- تخصیص 20 گیگ اینترنت رایگان اپراتورها برای انتخابات ریاست جمهوری 1403
به گزارش همراه پرس، حامد منکرسی، معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی وزارت ارتباطات، با اشاره به اینترنت هدیه 20 گیگابایتی این وزارتخانه با همکاری اپراتورها برای استفاده از پیامرسانهای داخلی، از بهرهگیری از ظرفیت این شبکهها در تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری خبر داد. او با اشاره به تجربیات موفق تبلیغات نامزدهای انتخابات اخیر مجلس در بستر پیامرسانهای ایرانی، رعایت بیطرفی و فراهم کردن فضای عادلانه برای تمامی نامزدها را مهمترین وظیفه این پیامرسانها عنوان کرد.
منکرسی همچنین امکان ثبت گزارشهای مردمی درباره تخلفات نامزدها در پیامرسانهای داخلی و پیگیری آنها توسط کارگروهی متشکل از معاونت فضای مجازی دادستانی و وزارت کشور را مطرح نمود.
در ادامه این نشست، نمایندگان پیامرسانهای ایرانی به معرفی خدمات و امکانات تبلیغاتی خود برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرداختند. اعطای تیک آبی به کانالهای رسمی نامزدها، یکی از اقدامات مشترک همه این پیامرسانها است. ارسال پیام انبوه به کاربران، ارائه بستههای مختلف تبلیغاتی، پخش زنده و امکان برگزاری نظرسنجیهای مردمی از دیگر خدماتی است که پیامرسانهای داخلی در اختیار ستادهای انتخاباتی نامزدها قرار خواهند داد.
با توجه به محبوبیت روزافزون پیامرسانهای ایرانی در میان کاربران، به نظر میرسد بهرهگیری از ظرفیتهای این پلتفرمها میتواند نقش مهمی در فرآیند تبلیغات انتخاباتی و افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو داشته باشد. البته رعایت اصل بیطرفی و فراهم کردن فضایی برابر برای فعالیت همه نامزدها در این پیامرسانها، یکی از مهمترین انتظارات جامعه و ناظران انتخابات خواهد بود.
امتیاز شما به این مطلب