محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، اعلام کرد که این شرکت هماکنون با در اختیار داشتن 92 درصد از بازار، رهبری بلامنازع صنعت تاکسیهای آنلاین کشور را در دست دارد. علیرغم این موفقیت چشمگیر، او معتقد است که هنوز ظرفیت قابل توجهی برای رشد این صنعت وجود دارد.
بیشتر بخوانید:
- اسنپ قابلیتهای جدیدی برای افزایش امنیت کاربران راننده معرفی کرد
- تپسی از خدمات جدید خبر میدهد؛ شایعه «تپسیشاپ» واقعیت دارد؟
به گزارش همراه پرس، طبق گفتههای آقای خلج، در حال حاضر تنها 5.5 تا 6 درصد از سفرهای درونشهری در ایران توسط تاکسیهای اینترنتی صورت میگیرد. او تأکید کرد که برای دستیابی به جایگاه واقعی این صنعت، نیاز به تغییر رویکردها در مدیریت شهری و درک بهتر مدل کسبوکار تاکسیهای آنلاین است.
مدیرعامل اسنپ با اشاره به اینکه حدود یک دهه از آغاز فعالیت تاکسیهای اینترنتی در کشور میگذرد، خاطرنشان کرد: «همچنان میتوان ظرفیت زیادی برای رشد سامانههای هوشمند حملونقل نسبت به سایر مدلهای حملونقلی، مانند تاکسی، مترو، اتوبوس و… متصور شد. دستیابی به این مهم، نیازمند تبیین فهمی مشترک نسبت به نقش اقتصاد دیجیتال در آینده کشور است.»
به گفته آقای خلج، تاکسیهای اینترنتی با فراهم کردن امکاناتی همچون سهولت دسترسی، شفافیت قیمتگذاری و افزایش امنیت سفر، که پیش از این در صنعت تاکسیرانی وجود نداشت، به کاربران اجازه میدهند تا بهراحتی و با قیمت مناسب ترافیک شهری را مدیریت کنند. او همچنین بر نقش مؤثر این صنعت در توسعه اقتصاد دیجیتال تأکید کرد.
براساس اعلام اسنپ، این شرکت در اسفندماه 1402 به رکورد 5 میلیون و 139 هزار و 65 سفر روزانه در سرویسهای خودرو و باکس دست یافته است که نشاندهنده محبوبیت روزافزون این پلتفرم در بین شهروندان است.
امتیاز شما به این مطلب