تپسی، یکی از شرکتهای فعال در حوزه تاکسی اینترنتی، در اولین اقدام خود در سال 1403، قابلیت جدیدی را در مرحله درخواست خودرو معرفی کرد. این بهروزرسانی، موقعیت مکانی کاربر را با مجوز دسترسی به لوکیشن، به صورت خودکار تشخیص میدهد تا کاربر تنها با انتخاب مقصد سفر روی نقشه، بتواند درخواست خودرو ثبت کند.
به گفته مسئولان تپسی، هدف از طراحی این قابلیت، سادهسازی هرچه بیشتر سفر برای مسافران و صرفهجویی در زمان آنهاست. در حال حاضر، مبدأ مشخص شده توسط سیستم، نیازمند تأیید کاربر است، اما به زودی این مرحله نیز به طور کامل حذف خواهد شد تا افراد سریعتر به صفحه پیشنمایش و دریافت هزینه سفر برسند.
پیش از این، تپسی قابلیت تشخیص لوکیشنهای پرتکرار مبدأ و مقصد به کمک هوش مصنوعی را نیز به سرویسهای خود اضافه کرده بود که مورد استقبال مسافران قرار گرفت. مصطفی قلیزاده، معاون رشد تپسی، با اشاره به استقبال کاربران از قابلیت جدید در مرحله آزمایشی، دقت 80 درصدی سیستم «تشخیص خودکار مبدأ» را تأیید کرد.
وی در ادامه به چالشهای پیش روی طراحی این قابلیت اشاره کرد و عواملی مانند مشکلات نرمافزاری و سختافزاری گوشی، اختلالات شبکه، استفاده از فیلترشکن و شکست سیگنالهای GPS را از جمله موانع دقت بالای سیستم برشمرد. با این حال، به گفته قلیزاده، تپسی تمام توان خود را برای رفع این مشکلات با بهرهگیری از هوش مصنوعی به کار گرفته است.
همچنین در مواقع بروز اختلال یا تمایل کاربر به تغییر مبدأ پیشنهادی، امکان ویرایش دستی لوکیشن فراهم شده است. لازم به ذکر است که برای استفاده از قابلیت تشخیص خودکار موقعیت مکانی، کاربران باید GPS گوشی خود را روشن نگه دارند.
قابلیت جدید تپسی که از ابتدای زمستان 1402 به صورت آزمایشی در دسترس کاربران وب قرار داشت، هم اکنون با آخرین بهروزرسانی اپلیکیشن، برای تمامی کاربران اندروید نیز قابل استفاده است.
بیشتر بخوانید:
بیشتر بخوانید:
- سینما تیکت از مرز 5 میلیون مخاطب عبور کرد
- مراسم دید و بازدید نوروزی سازمان نصر تهران با حضور جمع کثیری از فعالان حوزه فناوری برگزار شد
- سینما تیکت از مرز ۵ میلیون مخاطب عبور کرد
- پیشنهاد کاهش کمیسیون تاکسیهای اینترنتی توسط تعزیرات حکومتی
- قطع سهمیه بنزین برای اسنپ و تپسی
امتیاز شما به این مطلب