صنعت تبلیغات دیجیتال یکی از پرچالشترین بخشهای دنیای فناوری در ایران محسوب میشود. با وجود گذشت بیش از دو دهه از عمر این صنعت در کشور، هنوز موانع و مشکلات متعددی بر سر راه فعالان این حوزه وجود دارد. اولین همایش تخصصی «ادز آپ» که در چارچوب نمایشگاه اینوتکس 2024 برگزار خواهد شد، فرصتی را فراهم میآورد تا متخصصان و صاحبنظران این حوزه به بررسی و تبادل نظر درباره چالشهای پیش روی تبلیغات دیجیتال در کشور بپردازند.
به گزارش پایگاه خبری همراه پرس به نقل از ستاد خبری اینوتکس 2024، حمید قنبری، دبیر اولین همایش “ادز آپ” با اشاره به اهمیت و گستردگی صنعت تبلیغات دیجیتال در دنیا، گفت: «بیش از 65 درصد از بازار تبلیغات در جهان به صورت دیجیتال انجام میشود که ارزش آن در سال گذشته حدود 580 میلیارد دلار بوده است.» او افزود که در ایران نیز حدود 66 درصد از مردم به یکی از انواع تبلیغات دیجیتال عادت دارند و تعداد دفعات نمایش این نوع تبلیغات از مرز 700 میلیارد بار در سال گذشته گذشته است.
با این حال، به گفته قنبری، هنوز مشکلاتی در این صنعت وجود دارد؛ «چه مشکلاتی که از جانب سیاستگذار به فعالان این حوزه تحمیل میشود و چه مشکلاتی که تحریمها و قانونگذاریها برای ما ایجاد کرده است.» به همین دلیل، برگزارکنندگان اینوتکس 2024 تصمیم گرفتند تا در کنار این رویداد بزرگ فناوری، اولین دوره همایش تبلیغات دیجیتال با نام «ادز آپ» را نیز برگزار کنند.
هدف از برگزاری «ادز آپ»، ارتقای دانش تبلیغات دیجیتال و فراهم آوردن فضایی برای تبادل نظر میان متخصصان این حوزه است. طبق گفتههای قنبری، در این همایش که قرار است در 21 اردیبهشتماه در پارک فناوری پردیس برگزار شود، چهار پنل تخصصی با حضور بیش از 20 نفر از فعالان تبلیغات دیجیتال برپا خواهد شد.
پنلهای «ادز آپ» به موضوعاتی همچون وضعیت تبلیغات دیجیتال در ایران، نقش گوگل در این حوزه و تاثیر تحریمها، مساله تقلب در تبلیغات، و ارتباط میان مراکز آموزشی و تبلیغات خواهند پرداخت. علاوه بر این، در مراسم اختتامیه این رویداد، برندگان جایزه «ایران ادز» در هفت بخش مختلف از جمله آگهیهای تلویزیونی، آگهیهای محیطی، فیلمهای تبلیغاتی شبکههای اجتماعی، پروژههای BTL، کمپینهای دیجیتال و یکپارچه، و فیلمهای شرکتی معرفی خواهند شد.
علاقهمندان برای حضور در رویداد و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس Adsup.inotex.com مراجعه کنند.
اینوتکس 2024 از 18 تا 21 اردیبهشتماه 1403 در پارک فناوری پردیس برگزار میشود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفهدار، ۱۵۰ سرمایهگذار استارتاپی، ۴۰۰ جلسه بین کسبوکارها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی خواهد بود.
امتیاز شما به این مطلب