دلیل حذف گزینه «عجله ندارم»
روابط عمومی تپسی در این باره اعلام کرده است که حذف این گزینه به دستور قضایی صورت گرفته است. به نظر میرسد که نهادهای نظارتی با هرگونه تغییر قیمتی در تاکسیهای آنلاین مخالف هستند و به همین دلیل با این قابلیت که باعث تغییر قیمت میشد، موافقت نکردهاند.
بیشتر بخوانید:
- رئیسی: جلوگیری از دستیابی ایران به فناوریهای نو، حتی با ترور دانشمندان میسر نیست
- توزیع آنلاین دارو؛ مجاز شد
همانطور که گفته شد، پیشتر گزینه «عجله دارم» به دستور سازمان تعزیرات حکومتی از اسنپ هم حذف شده بود. سازمان تعزیرات این قابلیت را مصداق گرانفروشی میدانست و با آن مخالف بود.
واکنش تپسی به حذف «عجله ندارم»
تپسی در بیانیهای که درباره حذف «عجله دارم» منتشر کرده بود، اعلام کرده بود که 10 درصد از سفرها با استفاده از گزینه «عجله دارم» و 20 درصد سفرها با استفاده از گزینه «عجله ندارم» انجام میشده است. این شرکت همچنین گفته بود که حذف گزینه «عجله ندارم» را نشاندهنده توجه تپسی به ارائه خدمات متنوع با در نظر گرفتن نیازهای مختلف کاربران میداند.
با حذف گزینههای «عجله دارم» و «عجله ندارم» از تپسی و اسنپ، به نظر میرسد که نهادهای نظارتی تمایل دارند تا قیمتگذاری در تاکسیهای آنلاین را به طور کامل کنترل کنند و با هرگونه تغییر قیمتی که توسط این شرکتها اعمال شود، مخالف هستند.
هنوز مشخص نیست که آیا این رویه در آینده نیز ادامه خواهد داشت یا خیر و باید منتظر ماند و دید که آیا نهادهای نظارتی طرحهای دیگری را نیز برای کنترل قیمتگذاری در تاکسیهای آنلاین در نظر دارند یا خیر.
بیشتر بخوانید:
امتیاز شما به این مطلب