در دومین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، بیلدزآپ، یک نهاد نوآوری تخصصی در حوزه ساختمان و زیرساخت، معرفی شد. به گزارش پایگاه خبری همراه پرس به نقل از ستاد خبری اینوتکس ۲۰۲۴، شناسا، کیسون و تریگآپ با همکاری یکدیگر مجموعه بیلدزآپ را تأسیس کردهاند. در مراسم رونمایی، مدیرعامل شناسا، منصور شیرزاد، اظهار داشت: ما در شناسا به ساخت نهادهای نوآوری و نهادسازی توجه میکنیم. در زیستبوم نوآوری ایران که هنوز به بلوغ کافی نرسیده است، نهادسازی اهمیت زیادی دارد و ما از سال ۱۳۹۸ تصمیم گرفتهایم در این زمینه فعالیت کنیم. نمونه این نهادسازی را در اینوستوران میبینید.
مدیرعامل شناسا باور دارد که صنعت ساختمان دارای پتانسیلهای بسیاری است و به همین دلیل، شناسا به آن تمرکز میکند. شیرزاد افزود: شرکتهای پیشروی مانند کیسون در طول سالها تحقیق و توسعههای مهمی در صنعت ساختمان انجام دادهاند و ما با همکاری آنها، سعی کردهایم ایدهها را در زنجیره ارزش صنعت ساختمان پیادهسازی کنیم.
به گفته مشارکتکنندگان در مجموعه بیلدزآپ، این مرکز با هدف برقراری هماهنگی و تعامل فعال با شبکهای گسترده از نیروهای انسانی متخصص و کارآمد، جامعه مهندسی، شرکتهای فعال، سیاستگذاران و دستاندرکاران مختلف در زنجیره ارزش صنعت ساختمان و زیرساخت، و بازیگران زیستبوم نوآوری و فناوری، راهاندازی شده است. مدیرعامل شناسا، کمک به تیمهای استارتاپی و نهادسازی را از موضوعات مهم بیلدزآپ عنوان کرد.
رضا سرخوش، عضو هیئتمدیره کیسون، با اشاره به پنجاه سال سابقه این شرکت اظهار کرد: وقتی وارد کیسون شدم، فکر نمیکردم که بیست سال از عمرم را در این شرکت سپری کنم. کیسون واقعاً مانند یک خانواده است و به زودی جشن پنجاه سالگی خود را خواهد گرفت. او تأکید کرد که نوآوری باعث پیشرفت و دوام کیسون شده است. سرخوش اظهار کرد: ما از موانع زیادی عبور کردهایم تا به این نقطه برسیم. در کیسون، جنگ و سازندگی را تجربه کردهایم و میدانیم که بدون نوآوری و توجه به تحقیق و توسعه، نمیتوانیم پیشرفت کنیم.
او اهمیت استفاده از نیروهای خلاق و ایدههای نوآورانه را در کسبوکار تأکید کرد و درباره آینده زیستبوم نوآوری کشور با تأکید بر فناوری و نوآوری امیدواری ابراز کرد. سرخوش افزود: با همکاری شناسا و تریگآپ، امیدواریم بتوانیم نوآوری را در صنعت ساختمان ترویج دهیم و گام مهمی در بهبود زیرساختها برداریم.
در ادامه به داستان همکاری و مشارکت با کیسون، شناسا و تریگآپ، محمد بروجردی، مدیرعامل بیلدزآپ، اشاره کرد و اظهار کرد: زیستبوم ساختمان با سهم ۳۳ درصدیاش، بزرگترین پیشران اقتصاد کشور است و ۳۰۰ صنعت خرد را در خود جای داده است. همکاری با شناسا، کیسون و تریگآپ باعث میشود تا بتوانیم چالشهای زیرساختی را برطرف کرده و به افزایش عمر ساختمانها کمک کنیم.
بروجردی افزود: پایداری ساختمانها در ایران ۲۰ تا ۳۰ سال است، در حالی که در دیگر کشورها، این پایداری نزدیک به یک قرن است. استارتاپهایی که در حوزه زیرساخت و ساختمان فعالیت داشته باشند، در بیلذرآپ حمایت میشوند. او اظهار کرد که کیسون با بیش از نیم قرن تجربه موفق، نودونهمین شرکت پیمانکار جهان است و افزود: شرایط شناسا و کیسون ویژگی منحصربهفردی را ایجاد کرده تا بیلدزآپ بتواند همراه شرکتهای حوزه ساختمان باشد. بروجردی تاکید کرد: با تعاملاتی که با صندوق نوآوری و شکوفایی انجام شده، رویداد استارتاپی بیلذرآپ در حال برگزاری است.
مهدی اسکویی، مدیرعامل تریگآپ، در مراسم رونمایی از بیلدزآپ اظهار داشت: تریگآپ از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۶۳ سرمایهگذاری در استارتاپها انجام داده است. اسکویی توضیح داد که استارتاپها با چالشهای مختلفی روبرو هستند و تریگآپ، به عنوان عضوی از مجموعه شناسا، در حوزههای مختلف فناوری اطلاعات، فینتک، سلامت و ساختمان سرمایهگذاری میکند.
مدیران تریگآپ، شناسا و کیسون، اهمیت صنعت ساختمان و زیرساختها را به عنوان دلیل برگزاری بیلدزآپ بیان کردند.
بیلدزآپ، با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، برگزار میشود. مدیرعامل بیلدزآپ اعلام کرد که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، یک رویداد استارتاپی در حال برگزاری است تا از ایدههای خلاقانه در صنعت ساختمان و فناوریهای نو مانند هوش مصنوعی و رباتیک حمایت شود.
امتیاز شما به این مطلب