چهارمین گزارش دیجیپی منتشر شد، پلتفرم پیشرو در حوزه پرداخت و لندتک، در چهارمین گزارش سالانه عملکرد خود، از اعطای 6.5 هزار میلیارد تومان وام خرد به 200 هزار کاربر در یک سال خبر داد. این رقم نشاندهنده رشد 200 درصدی وامهای خرد دیجیپی در مقایسه با سال گذشته است.
دیجی پی در این گزارش، سال گذشته را سالی پرفشار برای خود عنوان کرده و به مشکلاتی ازجمله کاهش قدرت خرید اقشار گوناگون جامعه و تداوم نگرانی ناشی از احتمال وقوع مجدد قطعی گسترده اینترنت اشاره کرده است. با وجود این چالشها، دیجیپی با ارائه خدمات متنوع و تسهیل دسترسی به منابع مالی، توانسته گامی مهم در جهت ارتقای توان خرید اقشار مختلف جامعه بردارد.
وام خرید کالا یکی از زیرمجموعههای سرویسهای اعتباری دیجیپی است که با هدف افزایش دسترسپذیری به منابع و خدمات مالی و ارتقای توان خرید اقشار گوناگون جامعه ارائه میشود. این سرویس در سال گذشته رکورد 4.2 همت اعتبار تخصیص دادهشده و نرخ خالص ترویج 60.71 درصدی دست یافته است.
دیجیپی در دو مدل انفرادی و سازمانی، امکان دریافت وام را برای کاربران خود فراهم کرده است. در مدل انفرادی، افراد حقیقی میتوانند بدون نیاز به ضامن و تنها با اعتبارسنجی بانکی و ارائه سفته الکترونیک یا چک صیادی، وامهای 10 تا 50 میلیون تومانی را دریافت کنند. این وامها با اقساط 6، 9 و 12 ماهه ارائه میشود و در سال گذشته بیش از 200 هزار نفر از آن بهرهمند شدهاند.
دیجیپی با استقبال گسترده از وامهای خرد، در نظر دارد تا در سال آینده با همکاری بانکها، مبالغ وامهای اعطایی را افزایش دهد. در حال حاضر، پرطرفدارترین مبلغ وام، 30 میلیون تومان بوده است.
دیجیپی با بیش از 50 فروشگاه آنلاین و حضوری همکاری میکند که بیش از 13 میلیون کالای مختلف را بهصورت اقساط به کاربران ارائه میکنند. ثبتنام و بارگذاری مدارک برای دریافت وام بهصورت آنلاین انجام میشود و برای افرادی که با ثبتنام آنلاین مشکل دارند، 4 شعبه حضوری در تهران و البرز در نظر گرفته شده است.
در یک سال گذشته، بیش از 12 میلیون قلم کالا با وام دیجیپی خریداری شده است. تجهیزات الکترونیکی، کالاهای سوپرمارکتی، زیورآلات، لوازم خانگی برقی، محصولات آرایشی بهداشتی و گوشی موبایل آیفون 13، محبوبترین گروههای کالایی برای وامگیرندگان بودهاند. جالب اینکه بیش از 1700 پدر و مادر با وام دیجیپی برای فرزندان نوزاد خود پوشک خریدهاند.
دیجیپی علاوه بر وام خرد، امکان خرید اعتباری یا سرویس «الان بخر، بعداً پرداخت کن (BNPL)» را نیز ارائه میکند. در یکساله دیماه 1401 تا دیماه 1402، میزان استفاده از این سرویس 1100 درصد و میزان تخصیص اعتبار خرید 130 درصد رشد کرده است.
کالاهای اساسی و لوازم آرایشی و بهداشتی، پرطرفدارترین محصولات برای خریدهای اعتباری در سال گذشته بودهاند. محبوبترین کالای خریداریشده نیز خودکار بوده است.
آمارهای دیجیپی نشان میدهد که بخش عمدهای از کاربران، وام خود را زودتر یا بهموقع یا حداکثر تا 15 روز پس از سررسید بازپرداخت کردهاند. در مورد اعتبار خرید نیز فقط 5 درصد کاربران بیش از 15 روز پس از موعد بازپرداخت تأخیر داشتهاند و 46 درصد کاربران اعتبار دریافتی را زودتر یا در موعد مقرر بازپرداخت کردهاند.
بخش دیگری از گزارش عملکرد دیجیپی به آمارهای مرتبط با سوپراپلیکیشن این شرکت اختصاص دارد. این گزارش حاکی از آن است که در سال موردنظر بیش از 4.2 همت تراکنش کارتبهکارت در این سوپراپلیکیشن پردازش شده و مبلغ کل تراکنشهای پردازششده نیز بیش از 9.9 همت بوده است. همچنین بیش از 33 میلیارد تومان تراکنش نیکوکاری از طریق این سوپراپلیکیشن انجام شده است.
گزارش عملکرد سالانه دیجیپی نشاندهنده رشد قابلتوجه این شرکت در ارائه خدمات متنوع مالی و اعتباری است. دیجیپی با تسهیل دسترسی به منابع مالی و ارتقای توان خرید اقشار مختلف جامعه، نقشی مهم در توسعه اقتصادی کشور ایفا میکند.
بیشتر بخوانید:
- موفقیت چشمگیر دیجیکالا در بلکفرایدی امسال
- گزارش پایداری فناپ منتشر شد؛ فناپ، پیشرو در توسعه پایدار در حوزه فناوری اطلاعات
- نگاهی به گزارش جذاب فیلیمومدرسه در سال ۱۴۰۲
امتیاز شما به این مطلب