بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران از روز گذشته (29 بهمن) در محل مصلای امام خمینی(ره) برپا شده است. در این نمایشگاه، خبرگزاریها، مطبوعات، پایگاههای خبری و رسانههای مختلف حضور دارند.
به گزارش پایگاه خبری همراه پرس، عماد احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری علم و فناوری آنا در این نمایشگاه، در پاسخ به سوال خبرنگار این خبرگزاری گفت: طی چند سال گذشته، روند رو به رشدی را در تعداد و حجم بازار شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزه فناوری نانو شاهد بودهایم.
وی تصریح کرد: «اکنون تمرکز ما بر افزایش سهم بازار محصولات نانو است تا رشد آنها فراتر از نرخ تورم باشد. بر اساس آمارهای موجود، طی چند سال گذشته، رشد حجم بازار این شرکتها حدود 50 درصد بیشتر از نرخ تورم بوده است.»
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو تاکید کرد که بر اساس شواهد و اطلاعات اولیه، روند رشد حجم بازار محصولات دانشبنیان نانویی در سال جاری نیز ادامه داشته است. البته عدد و رقم دقیق رشد بازار داخلی و صادرات معمولاً در تیر ماه استخراج و اعلام میشود.
به نظر شما چه عواملی میتواند به افزایش سهم بازار محصولات دانشبنیان نانویی کمک کند؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
بیشتر بخوانید:
- گامی بلند در مسیر توسعه فناوری نانو: امضای توافقنامه سهجانبه برای صادرات خدمات و محصولات نانویی
- دستاورد| کاهش زمان بهبود زخمها با زخمپوشهای نانو
- رونمایی از هشت محصول دانشبنیان زیستبوم فناوری نوآوری زنجان
امتیاز شما به این مطلب