حذف گزینهی «عجله دارم» از اسنپ و تپسی، حواشی جدیدی را برای این پلتفرمها به وجود آورده است. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با هشدار به مدیران این دو مجموعه، میگوید اگر گرانفروشی یا کمبود خدمات احراز شود، برخورد قاطع خواهد شد.
احمد اصانلو در نشست خبری خود، به صراحت از گزینهی «عجله دارم» به عنوان روشی برای دریافت پول بیشتر از مردم یاد کرد و آن را مصداق بارز گرانفروشی دانست. او به گزارشهایی مبنی بر کاهش سرویسدهی و افزایش تعرفهها پس از حذف این گزینه اشاره کرد و گفت:
«اگر احراز شود که تعمداً از ارائهی خدمات جلوگیری شده، تخلف تعزیراتی است و برخورد خواهد شد. و اگر احراز شود که گرانفروشی کردهاید و قیمتها را بعد از حذف گزینهی عجله دارم افزایش دادهاید و اساساً دنبال گروگان گرفتن مردم هستید، مطمئن باشید که برخورد قاطع خواهد شد.»
اصانلو در ادامه با تشبیه این موضوع به گردنکلفی و اذیت مردم، تأکید کرد که وظیفهی قانونی خود را انجام داده و اصل این موضوع تخلف بوده است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از مردم خواست که درصورت مشاهدهی گرانفروشی یا کمبود خدمات، شکایت خود را به سامانهی ۱۳۵ اعلام کنند. او همچنین دستور داد که شعبههایی در تهران و شهرستانها به این موضوع اختصاص یابد تا به شکایات بهطور «آنی و آنلاین» رسیدگی شود.
در سوی دیگر، محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، معتقد است که حذف گزینهی «عجله دارم» و اعمال قیمتگذاری دستوری، نظم بازار آنلاین را بههم میزند.
حذف گزینهی «عجله دارم» در حالی اتفاق میافتد که پیش از این، سخنگوی سازمان تعزیرات آن را گرانفروشی دانسته بود، اما وزارت اقتصاد اعلام کرده بود که این گزینه تخلف نیست و میتواند باقی بماند.
باید منتظر ماند و دید که آیا برخورد قاطع سازمان تعزیرات حکومتی، به ساماندهی بازار تاکسیهای اینترنتی و احقاق حقوق مردم منجر خواهد شد یا خیر.
بیشتر بخوانید:
- سرانجام گزینه «عجله دارم» در تپسی حذف شد
- حمله اُفود به سلطنت اسنپ فود در مشهد
- دیوار با قیمتگذاری پویا، هزینه آگهیها را منصفانهتر میکند
امتیاز شما به این مطلب