اپلیکیشن تاکسی اینترنتی اسنپ، تصمیم گرفته است تا با حذف گزینه «عجله دارم»، یکی از امکانات پرطرفدار خود را از دسترس کاربران خارج کند. این اقدام پس از دریافت دستور از سوی مقامات ذیصلاح صورت گرفته است.
بیشتر بخوانید:
- کارخانه نوآوری آزادی؛ خانه امن کارآفرینان جوان باقی میماند
- تعامل با مخاطب از طریق گیمیفیکیشن؛ راهی متفاوت برای برقراری ارتباط
به گزارش روابط عمومی اسنپ، بر اساس این توضیحات، گزینه «عجله دارم» راهکاری بود که به کاربران مسافر این امکان را میداد تا در ساعات اوج ترافیک و زمانی که تعداد درخواستهای سفر بیشتر از تعداد رانندگان فعال بود، از طریق پرداخت هزینه بیشتر، شانس پذیرش درخواست سفرشان را افزایش دهند.
با انتخاب این گزینه، قیمت جدیدی برای سفر محاسبه میشد که بر اساس الگوریتمهای واحد تجاری اسنپ تعیین میگردید. کاربر مسافر پس از مشاهده قیمت جدید، میتوانست آن را تأیید یا رد کند. درخواستهای ارسالی با گزینه «عجله دارم»، بدون هیچ مشخصه متمایزی برای رانندگان نمایش داده میشد و تنها تفاوت آنها، قیمت بالاتر سفر بود که انگیزه بیشتری برای پذیرش درخواست توسط رانندگان ایجاد میکرد.
اسنپ معتقد است که عنوان گرانفروشی، تعریف قانونی دارد و با ایجاد شناخت و آگاهی کامل از ماهیت این گزینه، دیگر چنین نسبتی به آن داده نخواهد شد. همچنین، درصد بسیار کمی از سفرهای اسنپ با گزینه «عجله دارم» انجام میشد و رانندگان نیز متوجه انتخاب این گزینه توسط مسافر نمیشدند. در حقیقت، کاربر مسافر با انتخاب این گزینه، زمان پذیرش درخواست سفر خود را مدیریت میکرد.
علیرغم حذف گزینه «عجله دارم»، اسنپ همچنان از طریق مذاکرات و گفتوگوها به دنبال اثبات کارکرد این گزینه به دستگاههای مربوطه است، زیرا معتقد است که این گزینه کاربردی بوده و به نفع هر دو گروه کاربران (مسافران و رانندگان) عمل میکرده است.
آیا شما به عنوان یک کاربر مسافر اسنپ، از حذف گزینه «عجله دارم» ناراضی هستید؟ چرا یا چرا نه؟
بیشتر بخوانید:
- تقابل تعزیرات با تاکسیهای اینترنتی بر سر گزینه «عجله دارم»
- ژاکت محصول جدید خود با نام «هیروباکس» را معرفی کرد
- دبیر کنگره موبایل ایران: دولت درباره تولید موبایل رویاپردازی نکند
امتیاز شما به این مطلب