گوگل، شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی، اعلام کرد که در آستانه انتخابات ریاستجمهوری ایالات متحده در سال 2024، دسترسی به برخی درخواستهای متنی مربوط به انتخابات را محدود خواهد کرد. این اقدام در راستای تلاش گوگل برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و تقلب انتخاباتی صورت میگیرد.
بر اساس اعلام گوگل، این محدودیتها شامل چتبات بارد و بخش هوش مصنوعی موتور جستوجو میشود. چتباتها ممکن است در آستانه انتخابات، پاسخهایی ارائه دهند که برای همه خوشایند نباشد، اشتباه برداشت شود یا حتی صحیح نباشد. به همین دلیل، گوگل تصمیم گرفته است تا دسترسی به برخی درخواستهای متنی مربوط به انتخابات را محدود کند.
این محدودیتها قرار است تا اوایل سال 2024 اعمال شوند. به غیر از ایالات متحده، در سال 2024 انتخابات ملی در هند و آفریقای جنوبی نیز مورد انتظار هستند. گوگل همچنین اعلام کرد که به نقش هوش مصنوعی در انتخابات توجه بیشتری خواهد کرد. این شرکت قصد دارد تا به رایدهندگان و کمپینهای مرتبط با انتخابات، خدمات هوش مصنوعی ارائه دهد.
موارد مشابه در سایر شرکتهای فناوری
سایر شرکتهای فناوری نیز اقداماتی را برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و تقلب انتخاباتی انجام دادهاند. به عنوان مثال، متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام، در ماه نوامبر گفته بود که کمپینهای سیاسی و تبلیغکنندگان در سایر صنایع تحتنظر را از استفاده از محصولات تبلیغاتی جدید هوش مصنوعی خود منع میکند.
از سوی دیگر، پلتفرم اجتماعی ایکس ایلان ماسک، در ماه آگوست اعلام کرد که اجازهی تبلیغات سیاسی در ایالات متحده را به نامزدها و احزاب سیاسی میدهد. همچنین ایکس تیم ایمنی و انتخابات خود را قبل از انتخابات ایالات متحده گسترش خواهد داد.
بیشتر بخوانید:
- خدمات مشاوره سئو چیست
- امریه سربازی مقطع کارشناسی همچنان قابل استفاده است
- اپلیکیشن ChatGPT برای اندروید آماده عرضه شد
- 19 اردیبهشت تاریخ انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی کشور
- انجمن تجارت الکترونیک تهران خواستار برگزاری فوری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی شد
- سامانه ایران نوآفرین؛ از پرواز بلند در دولت دوازدهم تا سقوط در دولت سیزدهم | «ایران نوآفرین» طرحی که به فراموشی سپرده شد
- حمله سایبری به پمپ بنزینها: آسیبپذیری در شبکه دریافت و پرداخت عامل اختلال بود
امتیاز شما به این مطلب