در نشست بررسی و تبادل نظر پیرامون انجام تعهدات اپراتورها برای بهبود کیفیت اینترنت با توجه به تغییرات تعرفهای، معاون فنی شرکت مخابرات ایران، از افزایش تعرفه اینترنت ثابت به عنوان راهکاری برای بهبود کیفیت سرویس یاد کرد.
به گزارش همراه پرس، رضا خلیلی در این نشست اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران در حوزه ثابت پوشش کشوری را برعهده دارد و همه شهرها و روستاها را پوشش میدهد. در حال حاضر 30 میلیون تلفن و تقریبا 40 میلیون زوج در شبکه حضور دارند که بحث نگهداری و نوسازی را برای شرکت مخابرات ایران سخت و پر هزینه کرده است.
وی ادامه داد: بحث تامین ظرفیت انتقال در داخل استانها، نرخ ارز و نیروی انسانی نیز وجود دارد، نرخ ارز در تجهیزات خارجی به طور مستقیم و در تجهیزات داخلی به طور غیرمستقیم مشهود است. هزینه برق شرکت در سال گذشته 450 میلیارد بود که رشد 60 الی 70 درصدی را شاهد بودیم.
خلیلی با اشاره به اقدامات شرکت مخابرات ایران در بخش سرعت، گفت: شرکت مخابرات ایران از سالهای اخیر در بخش سرعت، گذر از ADSL به FTTH و FTTx را در دستور کار دارد.
وی افزود: افزایش 34 درصدی تعرفه اینترنت ثابت، عددی است که در ارتقای فناوری به ما کمک می کند، البته این رقم کافی نیست اما می تواند کمک کننده باشد تا کاربران سرویس بهتری را در حوزه ثابت دریافت کنند.
خلیلی در پایان گفت: شرکت مخابرات ایران با تمام توان در تلاش است تا کیفیت سرویس ثابت را بهبود بخشد و رضایت کاربران را جلب کند.
امتیاز شما به این مطلب