رئیس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری از حضور پررنگ شرکتهای دانشبنیان و خلاق فعال حوزه رسانه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران با حمایت معاونت علمی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری همراه پرس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری، بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران پس از شش سال وقفه و با تغییراتی چشمگیر نسبت به دورههای گذشته از 29 بهمن تا ۲ اسفند در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار میشود. باتوجهبه پررنگشدن نقش رسانههای برخط، رسانههای اجتماعی، دانشبنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانهای، انسان رسانهها و سامانههای خبری در حوزههای خبری و اطلاعرسانی در سالهای اخیر، تلاش شده است تا در این گردهمایی بزرگ علاوه بر مطبوعات بهعنوان رسانه مادر، نگاه ویژهای به این رسانههای نوظهور شود.
محمد خاکساری، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، توضیح داد: این روزها شاهد تحول گسترده جهانی در حوزه رسانه و تولید محتوا هستیم؛ با توجه به نقش پررنگ فناوریهای روزآمد در جریانسازی رسانهای، فراهم شدن امکان رشد و بومیسازی فناوریهای حوزه رسانه اهمیت دوچندانی یافته است. این مهم در سالهای اخیر در معاونت علمی و فناوری از مسیر زیستبوم خلاق به صورت جدی در حال پیگیری است.
وی با اشاره به ابتکار جدید این دوره از نمایشگاه خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه رسانههای ایران، شاهد فعالیت بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه فناوریهای نرم و فرهنگی هستیم. این بخش بستر جدیدی برای حضور پررنگ شرکتهای دانشبنیان و خلاق فعال در حوزه رسانه و تولید محتوا به عنوان ابزارهای جدید تولیدات رسانهای در این نمایشگاه خواهد بود و میتواند فرصت مغتنمی برای شبکهسازی و تقویت ارتباط میان این اعضای جدید و پیشروی حوزه تولید محتوا و رسانه با سایر اهالی رسانه فراهم کند.
به گفته رئیس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری بیش از 30 شرکت دانشبنیان و خلاق در این دوره از نمایشگاه حضور خواهند داشت تا دستاوردها و ظرفیتهای ویژه خود را در حوزه تولید محتوا و رسانه به مخاطبان این نمایشگاه ارائه کنند.
خاکساری افزود: امیدواریم با ازسرگیری فعالیت نمایشگاه رسانههای ایران و اضافهشدن بخشهای جدید، شاهد تحولی گسترده در حوزه تولیدات رسانهای کشور متناسب با اقتضائات جهانی باشیم.
گفتنی است بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعههای خلاق و دانشبنیان فعال در این حوزه میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است. برگزاری نشستهای تخصصی در حوزه فناوری و هوش مصنوعی از رویدادهای حاشیهای این نمایشگاه خواهد بود.
امتیاز شما به این مطلب