صبح امروز کاربران خدمات آنلاین درخواست سفر اسنپ و تپسی در ایران، با اختلالاتی در دسترسی به این پلتفرم ها مواجه شدند. این اختلالات که حدود یک ساعت به طول انجامید، سرانجام برطرف شد اما هر دو شرکت توضیحات متفاوتی درباره علت آن ارائه کردند.
به گزارش همراه پرس، در حدود ساعت 9 صبح امروز 20 اسفند 1402، کاربران اپلیکیشن اسنپ با افت شدید سرعت و سپس خطای سرور و عدم امکان دسترسی به این پلتفرم مواجه شدند. دقایقی بعد، تپسی نیز برای بسیاری از کاربران از دسترس خارج شد؛ هرچند برخی می توانستند به اپلیکیشن وارد شوند اما با کندی سرعت و اختلال در محاسبه قیمت سفر مواجه می شدند.
پس از حدود یک ساعت، روابط عمومی اسنپ اعلام کرد که اختلال به دلیل قطع ارتباط با یکی از شرکت های تامین کننده داده بوده و اکنون مشکل برطرف شده است. اما تپسی توضیحی درباره علت اختلال ارائه نکرد. با این حال، احتمال می رود افزایش تقاضای سفر در تپسی در زمان اختلال اسنپ، باعث بروز مشکل در این پلتفرم نیز شده باشد.
این اتفاق در پی چند روز پرحاشیه و اختلافات اسنپ و تپسی با سازمان تعزیرات حکومتی بر سر حذف گزینه «عجله دارم» رخ داد. هر دو شرکت سرانجام مجبور به غیرفعال کردن این گزینه شدند اما اعلام کردند به پیگیری ها برای توضیح منطق آن ادامه خواهند داد.
بیشتر بخوانید:
- سرانجام گزینه «عجله دارم» در تپسی حذف شد
- اسنپ: دیگر عجلهای در کار نیست!
- استارتاپ ویزا چیست؟ راز مهاجرت آسان دائمی و کارآفرینی موفق با ویزای استارت آپ
امتیاز شما به این مطلب