رویداد کارآفرینی نوجوان کارآ که با هدف تشویق و حمایت از ایده های استارتاپی نوجوانان و جوانان در اصفهان برگزار شده بود در 14 آبان 1400 به پایان رسید و اختتامیه برنامه روز جمعه 14 آبان در تالار خورشید شهر اصفهان با حمایت و همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و مشارکت موسسه نوآفرینان آمین توسط خانه جوان و توان هفت برگزار شد.
به گزارش همراه پرس، 9 تیم در سنین نوجوان و جوان با همکاری تیمی ایده های استارتاپی خود را که در کارگاه های آموزشی طراحی و برنامه ریزی کرده بودند را در اختتامیه رویداد نوجوانان کارآ در حضور داوران ارائه دادند و در نهایت 3 تیم برتر تقدیر و حمایت شدند.
امروز در ساعت 9:30 صبح اختتامیه رویداد با صحبت های اولیه مجری برنامه جناب آقای نوید وظیفه مستعان شروع شد و سپس نوبت به مدیر خانه جوان سرکار خانم فاطمه اکبرزاده رسید.
خانم اکبرزاده در ابتدای سخنان خود ابتدا از استقبال خانواده ها و نوجوانان و جوانان تشکر کردند و به تیم های استارتاپی رویداد خسته نباشید گفتند و از اهمیت کارآفرینی و تأکید بر آموزش کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار اینترنتی اشاره کردند.
وی همچنین از خانواده ها و منتوران رویداد و داوران و تمامی عوامل رویداد تشکر کردند و پس از سخنان خانم اکبرزاده برنامه اختتامیه شروع شد.
هیئت داوران آقایان، جناب دکتر ابراهیم زرگران، جناب دکتر امیر فربرد فرید، جناب محمدحسین اژه ای، حجت الاسلام قطبی با دعوت مجری برنامه بر روی صحنه حاضرشدند و در جایگاه داوری حضور پیدا کردند.
پس از معرفی و صحبت های کوتاه داوران نوبت به ارزیابی تیم ها رسید، تایمی که برای ارائه و داوری تیم ها 7 دقیقه در نظر گرفته شده بود که 4 دقیقه مهلت ارائه تیم ها و 3 دقیقه زمان برای ارزیابی و توضیح ایرادات ایده ها برنامه ریزی شده بود.
ارائه ایده های تیم ها در نوجوان کارآ
گروه اول: پرومینو
گروه پرومینو با ایده یک استارتاپ در حوزه برنامه نویسی و آموزش و فروش کد های آماده کدنویسی و قسمتی برای استخدام فریلنسر برنامه نویسی اولین تیمی بود که وارد صحنه شد و با ارائه خود در برابر حضار و داوران کار خود را شروع کردند.
تیم پرومینو: ما یک تیم استارتاپی هستیم که در حوزه برنامه نویسی کار میکنیم و کار ما این هست که فردی که علاقمند به برنامه نویسی هست رو شناسایی یا اونها به صورت داوطلب به شبکه ما وارد میشند و ما اون فرد رو کوچینگ میکنیم و آموزشش میدیم و بعد از اینکه مطمئن شدیم به سطح لازمه رسیده اون فرد رو به شرکت ها یا استارتاپ ها معرفی میکنیم و در جذب و تأمین نیروی انسانیشون کمک میکنیم.
ارزش پیشنهادی که ما در استارتاپمون ارائه میدیم ارائه رایگان کد های برنامه نویسی به افراد عضو در استارتاپ ما هست.
نحوه ورود به بازار کار ما به دو صورت میباشد که در قدم اول در شبکه های اجتماعی و رسانه های ویدیویی مثل آپارات و یوتیوب تولید محتوا انجام میدیم که به برند سازی ما هم میتونه کمک کنه و در قدم بعدی تبلیغات هست که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مرتبط ما اقدام به تبلیغات میکنیم.
درآمد ما هم از افرادی است که برای کوچینگ و آموزش به ما مراجعه میکنند هست و هم از طریق شرکت هایی که نیاز به نیروی کار دارند و همچنین ما یکسری محتوا های آموزشی هم در سایت خودمون داریم که با استفاده از فروش آنها میتونیم کسب درآمد کنیم.
هزینه های ما هم هزینه های زیر ساخت مثل هاست و دامین و تبلیغات و دفتر کار و … است.
گروه دوم: اتاق قرمز
اتاق قرمز هم همراه با کاروان تیم خود وارد صحنه شدند و با اجرای دلنشین و هیجان انگیز ارائه خودشون رو شروع کردند.
این ایده ترکیبی از اعداد و ریاضیات به همراه هیجان بود که با استفاده از الگوگیری از اتاق های فرار درس ریاضی را در آن دخیل کرده و به آموزش حدودی از ریاضی بپردازند.
این گروه به سرعت به سراغ منبع درآمدی رفت و گفت: منبع درآمدی ما از طریق ورودی و تبلیغات درون بازی و فروش کتاب های کمک درسی است.
خصوصیت ایده ما این است که یک روشی آموزشی جذاب و هیجانی داریم برای افراد شرکت کننده که در این بازی قرار هست از فرمول های ریاضی استفاده بشه و در اینجاست که شما به مهمی ریاضیات پی میبرید و آموزش میبینید.
تبلیغات ما از طریق شبکه های اجتماعی،رسانه ها،فضاهای آموزشی مثل مدارس انجام میشود.
و هزینه های ما را تبلیغات،اجاره مکان،دکوراسیون،خرید جوایز تشکیل میدهند.
گروه سوم: ققنوس
پس از گروه اتاق قرمز و استراحتی چند دقیقه ای گروه ققنوس که شامل 4 نوجوان خانم بودند وارد صحنه شدند و با اجرای دلنشین و با اعتماد به نفس کامل به ارائه خودشون پرداختند.
ایده ققنوس با موضوع فرهنگی و با رویکرد حمایت و کسب درامد از مراکز فرهنگی و گردشگری و کمک به مراکز گردشگری بود.
ابتدای صحبت گروه ققنوس اشاره شد به بیماری کرونا و ضرری که این بیماری به کسب و کار هایی که در حوزه گردشگری و فرهنگی فعالیت میکردند و این گروه تلاش میکنند تا بتوانند راه حلی را در پیش بگیرند تا این ضرر ها کمتر و حتی به صفر برسد.
ارزش های پیشنهادی این ایده طبق ارائه زیباشون، طراحی بازی در حوزه گردشگری و ایجاد محیط آموزشی برای نوجوانان و جوانان در جهت شناخت آثار باستانی و فرهنگی و هنری میباشد.
نوجوانان ققنوس در ارتباط با بحث درآمدی افزودند که درآمد ما از این ایده میتواند از فروش بلیط و تبلیغات و فروش اشتراک های درون برنامه ای برای بعضی از خدمات و فروش پکیج های آموزشی ویژه سنین 8 الی 18 سال میباشد و هزینه های این استارتاپ میتواند هزینه های منابع انسانی و هزینه های دفتری و اجاره دفتر و هزینه طراحی سایت و اپ میباشد.
این گروه به عنوان کم سن ترین گروه در این رویداد حضور داشتند.
پس از ارائه ققنوس مدیر عامل سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان جناب آقای مجتبی شاهمرادی در صحنه رویداد شروع به سخنرانی کردند.
مجتبی شاهمرادی از اهمیت حمایت از استارتاپ های نوپا و ایده های استارتاپی و بها دادن به کسب و کار های آنلاین گفت و اضافه کرد بنده و تمامی مسئولان دولتی باید به کمک این ایده ها بیاییم و آنها را حمایت کنیم نه اینکه جلوی حرکت آنها رو با قوانین سخت بگیریم و روبروی آنها وایسیم، انشالله بتوانیم کمکی به این جامعه کنیم و بنده تمام تلاشم رو برای فرهنگ سازی این فعالیت ها به کار خواهم گرفت.
وی نیز از فراهم کردن شرایطی برای رشد نوجوانان و جوانان در هر عرصه ای را فراهم میکنیم و از رویداد ها و گروه هایی که جشنواره ها و رویداد هایی را برای شناسایی و آموزش و حمایت از نوجوانان و جوانان و کمک به تولید شغل میکنند تشکر کردند.
گردهمایی فعالان استارتاپ و کارآفرینی در رویداد استارتاپ ویکند اصفهان 1400
گردهمایی فعالان استارتاپ و کارآفرینی در رویداد استارتاپ ویکند اصفهان 1400
گروه چهارم: اپ مجری
ایده اپ مجری با هدف فراهم سازی استارتاپی که خدمات آن ارتباط بین مجری و شرکت یا رویدادی که احتیاج به مجری دارد است.
اپ مجری با ایجاد فیلتر هایی باعث میشود که شما میتوانید مجری خود را بر اساس تخصص و رویکرد برنامه خود و فیلتر قیمت و شهر و … انتخاب کنید.
جریان درآمدی ما به افرادی که علاقه مند به عرصه سخنوری و مجریگری است مربوط میشود.
و درامد این اپ از طریق معرفی مجریان و حق زحمه اجرای مجری از طرف برگزار کننده و فروش محصولات آموزشی و مشاوره است.
و هزینه های ما بیشتر مانند گروه های قبلی مثل هزینه بازاریابی و تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ و طراحی اپ و زیر ساخت ها میباشد.
گروه پنجم: سرای کتابخوانی
این ایده هم به حوزه فرهنگی مربوط میشد که این ایده یک اپ و وب سایت کتابخانه آنلاین میباشد.
هدف این استارتاپ تشویق نوجوانان و جوانان و دیگر سنین به کتاب و کتابخانی و کمک به افزایش میزان سرانه مطالعه در کشور عزیزمان است.
ما با استفاده از مسابقه و چالش و تعریف جوایز افراد را دعوت و تشویق به کتابخانی میکنیم و همچنین چیزی که مارا نسبت به دیگر استارتاپ ها و شرکت های مرتبط متمایز میکنه تعریف امکان صحبت با ناشر کتاب مورد علاقه شماست و همچنین تعامل در این اپ به صورتی است که شما میتوانید در این اپ دوستانی را پیدا کنید که در کتابخانی با شما همراه باشند.
مشتریان اصلی ما نوجوانان و جوانان و ناشران هستند.
این اپ به صورت تخصصی به نوجوانان و جوانان میپردازند و همین مورد اصلی ترین مزیت رقابتی برای این ایده میباشد که مشتریان هدف نوجوانان هستند و بیشتر این سنین را مورد توجه قرار میدهند.
تبلیغات ما از طریق بازاریابی و تبلیغات در حوزه های مرتبط است.
گروه ششم: ایده نوجوان کارآ
ایده این گروه هم به طور کلی به برگزاری رویداد کارآفرینی با استفاده از نوجوانان و جوانان دانش آموز و علاقه مند به کارآفرینی اشاره داشتند و ارائه خود را اجرا کردند.
این ایده به گفته لیدر تیم میتواند تا چند سال آینده به یک بانک اطلاعاتی نوجوانان کارآفرینی تبدیل شود. این رویداد ها میتواند با استفاده از آموزش و پرورش علاقمندان به کارآفرینی آنها را به کارآموزی تشویق و کمک کنند به جامعه نوجوانان و جوانان کارآفرین کشور.
راه های جذب مشتری توسط این استارتاپ میتواند به صورت مذاکرات حضوری و سپس شبکه های اجتماعی و در آخر با استفاده از سایت باشد.
هزینه ساختاری این ایده پذیرایی و تدارکات و نیروی انسانی و زیر ساخت ها میباشد و روش درامدی این ایده تنها از طریق هزینه ثبت نام میبباشد.
گروه هفتم: روزنامه آنلاین نوجوان
روزنامه آنلاین نوجوانان ایده هفتم بود که ارائه خود را شروع کرد.
این تیم با توجه به نبود رسانه تخصصی برای سلیقه و علایق نوجوانان میخواد خبرگزاری راه اندازی کند تا به صورت تخصصی به مسائل روز جوانان و دغدغه های آنها و اخبار روز مرتبط و کمک به اکوسیستم استارتاپی فعالیت کنند.
مخاطبین و مشتریان این ایده افراد 12 الی 18 سال هستند که علاقه مند به کارآفرینی و تولید محتوا هستند، علاقه مندان به تولید محتوا میتوانند در این سایت تولید محتوا انجام دهند و حتی میتوانند برای رزومه سازی و کارآموزی هم از این دوستان کمک بگیرند.
جریان درآمدی این ایده رپورتاژ آگهی و تبلیغات و جریان سازی خبری میباشد که لیدر تیم اشاره به اسپانسر کرد که بتوان به صورت ساده تری مسیر طولانی را نزدیک تر کرد.
پس از ارائه گروه هفتم سرکار خانم کلاه دوزان عضو شورای شهر اصفهان بر روی صحنه رفتند و از اهمیت حمایت از نیروی کار جوان و ترویج و حمایت از کارآفرینی و به پتانسیل ایران در کارآفرینی اشاره کردند و فرمودند هر تلاشی که به این حوزه کمک کند را قطعا انجام میدهد و حمایت میکند.
گروه هشتم: اصفهان لاین
این گروه هم در حوزه گردشگری ایده ای داشتند.
این گروه با استفاده از لحجه شیرین اصفهانی قصد ایجاد پلتفرم گردشگری و راهنمای سفر است که به صورت اختصاصی برای شهر اصفهان فعالیت میکند.
به عنوان مثال با استفاده از مسیریاب با لحجه اصفهانی و معرفی مراکز تفریحی و فرهنگی به گردشگری و گردشگران کمک بزرگی میتواند انجام بدهد.
هزینه های این ایده تبلیغات و طراحی پلتفرم سایت و اپ و بازاریابی میباشد.
درآمد های این ایده تنها از طریق حق اشتراک ها و تبلیغات درون برنامه ای میباشد.
آخرین گروه، گروه نهم: پروشات
گروه نهم با نام پروشات و اجرای بی نظیر وارد میدان شد و سکوتی سالن رو فرا گرفت، پروشات با اجرایی دغدغه های کارفرما و فریلسنر فعال در حوزه فیلمبرداری و تدوین را برای ما بازگو کردند.
پروشات یک مجموعه قوی که به شما در قدم اول آموزش میده و پس از اینکه مطمئن شدن که آموزش هارو به طور کامل و تخصصی یادگرفتید و آزمون هاش رو پس دادید برای شما مشتری جذب میکنند و بعد از اینکه تمام آزمون و خطاهارو انجام دادید شما رو آماده میکنند برای تدریس و خود مجموعه برای شما پروژه تدریس در نظر میگیرد.
این مجموعه با استفاده از تکنولوژی روز و امکانات و اعتماد به نیروی نوجوان و جوان شمارا به متخصص فیلمبرداری و تدوین تبدیل میکند.
هزینه های اولیه این ایده اجاره مکان و هزینه نیروی انسانی و تجهیزات عکس برداری و فیلم برداری میباشد البته این برای شروع ماجراست و بعد از اینکه ایده به یک مرحله قابل قبولی رسید هزینه هایی مانند تبلیغات،اینترنت هم به آن اضافه میشود.
برای جریان درامدی هم میتوان به آموزش و پشتیبانی هنرجویان و کمیسیون پروژه های هنرجویان و سفارش های تولید محتوا و تبلیغات محصولات و اسپانسرینگ و اجاره تجهیزات اشاره کرد.
پس از ارائه گروه نهم منتوران رویداد و میهمانان ویژه بر روی صحنه رفتند و ضمن تقدیر از داوران و مجری رویداد به تقدیر و ارائه جوایز پرداخته شد.
پس از لحظات پراسترس همراه با تپش قلب فراوان نوبت به معرفی تیم های برنده شد.
جوایز تیم های برنده که در رویداد به بچه ها داده شد شامل اهدا تندیس مرغ آمین به تمامی افراد گروه های برنده و اهدا تندیس رویداد نوجوان کارآ به لیدر تیم ها و اهدا نفری 1 میلیون تومان به تیم اول و نفری 700 هزار تومان به تیم دوم و اهدا نفری 500 هزار تومان به تیم سوم و مابقی تیم ها هم نفری 200 هزار تومان به همراه اهدا تندیس رویداد نوجوان کارآ به لیدر تیم ها داده شد.
تیم اول: سرای کتابخوانی
تیم دوم: اصفهان لاین
تیم سوم: اتاق قرمز
همراه پرس ضمن تبریک به برندگان این رویداد و آرزوی موفقیت در این رویداد پوشش رسانه ای را بر عهده داشت، رسانه همراه پرس همراهی رایگان برای فرهنگ سازی و حمایت از رویداد های کارآفرینی و استارتاپ ها میباشد.
عکس: سید علیرضا رفیعی
امتیاز شما به این مطلب